Några presenter

Publicerat: 2011-04-20 Kl: 16:55:00 | I kategori: Barnprylar |




Min mamma kom inte heller hem tomhänt från vår Stockholm om man säger så, och några små saker var såklart presenter till Alva. En speldosa och en liten söt uggla fick hon, och speciellt speldosan gillade hon direkt! Sen ville hon helst lägga dem i gåvagnen och köra runt dem här hemma istället för att leka med dem..



Speldosan köptes på Room och den lilla ugglan kommer från Lisbeth dahl



.. och fick flytta in bredvid uggletavlorna



En hel del böcker blev det också från en liten bokaffär som hade jättemycket fina barnböcker, och billiga var de också! Min mamma är lärare och älskar att läsa själv, så vi har alltid läst väldigt mycket när jag växte upp och det verkar ha gått i arv till Alva som också älskar böcker. De fina sångböckerna " ellen och olle sjunger" rekommenderar jag verkligen, Alva tycker att det är jätteroligt att jag sjunger texten i boken och vill höra den om och om igen (sen jag sjunger helt värdelöst verkar hon inte bry sig om..)



Ikväll ska vi göra något superkul som jag har sett fram emot i flera veckor, nämligen gå och se en show med humorgruppen Klungan tillsammans med Tomas och Nina (min bror och hans tjej) och mina föräldrar. Vi såg dem för några år sedan också och de är så himla roliga! De har radioprogrammet mammas nya kille som jag verkligen rekommenderar om man vill skratta lite. Nej nu är det dags att slänga på mig lite finare kläder och så ska vi åka hem till mina föräldrar för att hinna äta pizza innan, trevlig kväll på er!




Rösta gärna på Alvas rum i tävlingen om Sveriges snyggaste barnrum! 

Det går att rösta en gång per dag fram till den 26 april, vill du rösta på oss så gå in här!

Tack ♥

Kommentarer
Postat av: En pojkmammas vardag ♥

En sån speldosa måste jag köpa till Tore med. Man blir så väldans nostalgisk när man ser en .. för jag minns att jag själv hade en när jag var liten :)

Kram

2011-04-20 @ 22:20:34
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Josefin -Happy Days- *VI BYGGER HUS*

Vad mkt fint hon fått. Meja har en sån vevspeldosa i rosa med fåglar på som hon fick när hon fyllde 1 år, tycker de är så vackra o fina. :-)



Tack, roligt du tror att det skulle kunna gå o sälja mina bilder som tavlor, bara att göra ett försök... :-)



Trevlig påskvecka och många kramar!!

2011-04-20 @ 22:55:51
URL: http://landhagen.blogg.se/happydays/
Postat av: Dessi - Home and desire

Åh, så fina saker! Ugglan var superfin! :)

2011-04-20 @ 23:29:09
URL: http://www.homeanddesire.blogspot.com
Postat av: Malin - Mamma till Alice O Lowe

Så mycket fint! :D

2011-04-24 @ 18:25:03
URL: http://alicesmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0