Rensning av Alvas garderob..

Publicerat: 2011-04-01 Kl: 16:27:00 | I kategori: Barnkläder - I Alvas garderob! |


 

Efter att det såg ut så här här hemma och ser ut så ungefär varje dag så kände jag mig lite manad att rensa Alvas garderob för att få lite mer plats samt att vika om allt i sorterade högar. Nu var det några månader sedan jag rensade sist, och i vanliga fall när hon växt ur en storlek så brukar det bli minst en låda full med kläder som jag kan bära ner i källaren eller sälja. Nu visade sig det visst så att Alva har börjat att stanna av i växten så som ju barn gör när de blir ett år. När jag rensade garderoben sist så hade hon just börjat att använda storlek 86, och nu har hon visst fortfarande storlek 86 - samtidigt som jag har fortsatt att köpa kläder i samma takt som att hon skulle växa ur plaggen på några månader som hon gjorde tidigare vilket har ineburit att det börjar att svämma över lite grann. Andreas gav mig lite köpstop som vanligt, men jag tycker faktiskt att jag har köpt mindre kläder än tidigare..

 

 
Den här pyttelilla högen ovan var det enda jag kunde rensa ur garderoben, och några bodys kunde hon säkert använda fortfarande men jag tog bort alla i storlek 80. Den fina bruna tunikan till höger är mitt senaste traderaköp, den kommer från Raffsen och är helt ny. Dock väldigt stor så den får vi spara till hösten. Och jag köpte den faktiskt INNAN Andreas tyckte att jag skulle ha köpstop..
 

 

.. Och så här fint och prydligt blev det efter att jag vikt om allt! Som jag skrivit tidigare i bloggen så köper jag mycket kläder i en storlek större när jag hittar nåt fint och billigt, så mycket som hänger är kläder i storlek 92 som kommer att passa typ efter sommaren. Nu ska jag bara se till att Alva inte river ut alla kläder hela tiden..

 

 

Hehe ibland säger jag att det ska bli så kul att shoppa fina sommarkläder till Alva, men när jag kollar i garderoben så kan jag ju konstatera att hon inte behöver så många fler sommarklänningar iallafall. Fjorton stycken räknade jag till och det borde ju räcka och bli över. Och ändå sitter jag hela tiden på tradera och spanar på fina klänningar som skulle vara fin i och jag VET att jag kommer att ha köpt ett antal till innan sommaren. Ja herregud..

 

Trackback
RSS 2.0