Mumsiga bananmuffins

Publicerat: 2010-09-29 Kl: 21:29:39 | I kategori: Mat & bak |


Efter middagen satte jag igång med att baka bananmuffins, vi hade massor av bananer hemma som var på väg att bli dåliga.

Har ingen aning om när jag blev så "huslig". Jag har alltid varit den som fått typ skära gurka när jag och mina kompisar lagat mat tillsammans eftersom jag inte är nån mästerkock direkt..

Men just baka har jag börjat lite med det senaste året, dock enkla grejer som kladdkaka, äppelpaj och muffins. Dessa muffins har jag gjort flera gånger när jag det varit min tur att ta med fredagsfika på jobbet och när vi haft födelsedagsfika här hemma och dom har varit väldigt uppskattade.

Receptet är från www.dagensmuffin.se

Innan jag började baka hade jag en tanke i huvudet att det skulle se ut ungefär så här...
bild från http://www.recept.nu/1.122137/leila_lindholm/bullar/cream_cheese_frosting
men här är resultatet...
Fula men goda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0