Middag med jobbet

Publicerat: 2010-10-31 Kl: 16:53:09 | I kategori: Vardag |


Oj vad det har funnits lite tid till att blogga i helgen, full rulle hela tiden! Lördagsförmiddagen spenderade vi hos mina föräldrar, och då passade jag på att låna deras symaskin till ett liten pysselprojekt som jag i mitt huvud trodde skulle ta ungefär en halvtimme. Inte riktigt. Jag tror jag höll på ungefär 2 timmar och då är jag inte färdig än.. Typiskt mig att tro att allt ska gå så himla smidigt och lätt.
.
Igår kväll var det dags att gå ut och äta tillsammans med mitt jobb på Olearys, superkul att träffa alla då jag inte jobbat på över ett år nu! Men jag bor ju inte så jättelångt ifrån jobbet så jag brukar gå en promenad förbi lite då och då. Hela kvällen blev jättekul med mycket prat och skratt! Dock var ljudnivån runt omkring oss väldigt hög för de visade elitserien i hockey på tvskärmarna. Vi hade förbeställt maten för att vi inte skulle få vänta så länge, jag valde kyckling med pommes och beasås, inte så oväntat för att vara mig.. Till efterrätt tog jag american cheesecake med cookie och chokladbotten, hur gott som helst! Jag blev positivt överraskad av hur god maten var faktiskt, både varmrätten och efterrätten.
.
Vi behövde då inte gå hem hungriga, det var så mycket mat på bordet att drickan knappt fick plats..

.
En lite rolig grej som hände var att en tjej vid bordet bakom oss knackade en av oss på axeln och frågade om vi var ett gäng frisörer! Det tog vi såklart som en komplimang då frisörer alltid är så stylade och snygga hehe.. Men eftersom vi jobbar i en klädbutik så tycker vi nog allihopa att det är kul att klä upp oss! Undrar om hon hade undrat samma sak om jag inte varit till frisören nu i veckan och istället haft min fula mörka utväxt på en decimeter, skulle inte tro det..
.
Såklart var jag den som lämnade stället först, jag åkte hem vid 21.30 tiden för att lägga mig och sova bredvid Alva. Tyvärr blev det en i princip sömnlös natt för mig så hela den här dagen har jag gått runt i nån slags dvala.. Jag och Alva lyckades dock gå ut på en långpromenad medan Andreas storstädade lägenheten, och jag håller tummarna för att jag får sova lite extra inatt!
.
En promenad hann vi med iallafall!

Kommentarer
Postat av: Anna S

Olearys har goood mat!! Slurp!



Vilken jättesöt overall A har på sig!

Kram

2010-10-31 @ 21:05:27
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Mickan

O´learys är nog min favoritkrog. :) Maten ser jättegod ut!

Vad är det för pyssel du håller på med? nyfiken

2010-11-02 @ 11:08:55
URL: http://angel-like.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0