Moln moln moln

Publicerat: 2010-10-26 Kl: 11:25:00 | I kategori: Barnkläder |


Ett mönster som jag verkligen älskar på barnkläder och andra barnprylar är MOLN! Ända sen jag blev gravid och började intressera mig för barnprylar så har det varit molnmönstret jag letat lite extra efter. Som tur är så verkar det vara ett väldigt trendigt mönster så det finns en hel del fina saker att hitta, och speciellt mycket gillar jag Gunilla Axéns molnmönster som hon skapade på 60-talet. Synd bara att det är så dyrt, annars skulle nog hela Alvas rum bestå av moln moln moln.. Men en kudde och gardiner har jag lyckats sy iallafall, och så har Alva haft en del fina kläder med moln sen hon föddes! Men jakten fortsätter hela tiden..




Dagens Alva med molnbody från JNYdesign




Bilder från Alvas rum, rosa kudde och gardiner med Gunilla Axéns molntyg



...Även vimplarna har fått lite molntyg!



Dessa fina saker skulle gärna få flytta in till Alva!



Självklart måste man ha molnpyjamaser! Från Lindex och Ej sikke lej



Pytteliten i molnbody och overall från Lindex



Den fina molnmössan från hjärtat mitt




Men som sagt så kan jag verkligen inte få nog av detta härliga mönster,  så jag letar vidare. Lindex har fått in de fina pyjamaserna med moln i flera nya färger, men tyvärr har Alva för många pyjamaser redan och hon kommer nog knappt att hinna använda de hon har..

Men sen jag var på meandi-partyt i söndags har jag blivit väldigt sugen på deras gamla kollektioner som innehöll jättefina molnkläder, bland annat ett par superhärliga sparkbyxor! Så det blir nog att buda lite på tradera om jag känner mig själv rätt..
Trackback
RSS 2.0