Kan själv!

Publicerat: 2010-10-22 Kl: 12:24:14 | I kategori: Alva 0 -1 år |


Denna natt har jag inte fått många timmars sömn, jag låg och hostade till klockan var runt halv två innan jag lyckades somna, bara för att vakna igen någon timme senare för ytterligare en hostattack. Vid halv sex vaknade jag och hann inte somna om innan jag gick in i sovrummet och hämtade en vaken Alva vid halv sju. Jag har sovit i soffan i vardagsrummet i soffan hela veckan pga min hosta, Alva rycker till och vaknar varje gång jag hostar ifall jag ligger i sovrummet och då får ingen av oss någon sömn. Men jag ringde än en gång till vårdcentralen, och senare idag ska jag få komma och hämta ut ett recept på hostmedicin, äntligen!

Men gissa vem som nästan stod upp själv igår! Alva såklart! ♥ Hon stod upp ca 1 minut i sträck och höll bara i sig litegrann i en hylla som stöd. Självklart försökte jag fotografera, varje gång hon gör någonting för första gången sliter jag fram kameran! Tyvärr satt det ett objektiv på kameran som inte går att zooma med, och eftersom jag inte vågade backa ifrån henne ifall hon skulle trilla blev det lite närbilder istället, men gulligt det med!







Kan stå sjäv!

På eftermiddagen igår läste jag att Lindex har tag 3 för 2 på hela barnsortimentet, hur jag nu har kunnat missa det innan, jag som älskar Lindex barnkläder! Så jag trotsade sjukdomen lite grann och tog med mig Andreas och Alva en sväng bort på Strömpilen för lite shopping efter middagen. Vi kom dit ca 30 minuter innan de stängde, så det blev en snabbvisit men det var skönt att komma ut från lägenheten lite grann! Tyvärr tyckte jag att de hade ovanligt lite fint just nu, men det var säkert väldigt utplockat. Tre plagg lyckades vi komma hem med iallafall. Den randiga tunikan är i jätteskönt tunt material och blir väldigt fin till våren då jag köpte den i en större storlek!



Body med uggla, randig tunika och svarta tights från lindex

Kommentarer
Postat av: linda-mamma till Tyra

nu svarar jag på tusen olika inlägg samtidigt, men men. Tyra (eller mest jag kanske, hehe) älskar Me&I kläderna, vi har de gröna byxorna, klänningen, strumpor (fast de fick jag gratis på ett bloggevent) och mössan. Just byxorna är så fina, precis Tyras färger, knallgröna med lite rosa i brodyren. Otroligt fint med knalliga färger. Men efter att sett Alvas tvätt så vinner ni nog färgligan iallafall, hehe. Men det är bra med knalliga färger tycker jag, går liksom aldrig ur tiden, och hyfsat unisex, så man kan ha det till framtida barn eller ge bort till vänner som ska få barn.



Fick iallafall mail av säljaren på Me&I och de hade fått in en massa nytt och fint, så Alva kanske blir provdocka till nått nytt innan Tyra får det :)



Overall är ju inte kul för oss mammor heller, så himla jobbigt att få på. Men man kanske vänjer sig, även fast jag tvivlar. Och åkpåsen, herregud, korvar sig och vrider sig och Tyra blir tokig, jag blir tokig. Längtar tills man kan använda pulka :)

2010-10-22 @ 15:33:52
URL: http://linmackblogg.blogg.se/
Postat av: linda-mamma till Tyra

just det, glömde ju säga DUKTIG TJEJ! Visst är det kul när de händer nya saker! Den här veckan har Tyra börjat ställa sig rakt upp från sittande mitt på golvet. Ser livsfarligt ut, hon slår sig ibland, men mammahjärtat blir ju så stolt så man nästan spricker, hihi. Alva har väl några veckor eller nån månad tillgodo på Tyra iallafall, hon är väl född 2010? Och Tyra 2009.

2010-10-22 @ 15:40:13
URL: http://linmackblogg.blogg.se/
Postat av: LISA [mamma till Alva och bebis i magen]

Duktig tjej!

2010-10-22 @ 16:02:54
URL: http://lising.blogg.se/
Postat av: madde

duktig tjeja.en fråg vad har ni för bilbarnstol till eran tös?märke?och en som enbart går att ha bakåt eller en som sen går att vända så hon sitter framåt,finns ju en djungel där ute,tacksam för tips kram

2010-10-22 @ 21:24:03
URL: http://mrsmaddy.blogg.se/
Postat av: Em

Vilken duktig tjej och vad gulliga bilder! Känner igen det där med att sakna dom små liven när man varit borta (om än bara för en kort stund), kan ju säga att jag gasade lite extra på vägen hem..

2010-10-22 @ 21:42:08
URL: http://emsliv.blogspot.com
Postat av: Mickan

Så duktig hon är! :D Och vilka söta kläder.



Ja, tavlorna är ju jättedyra i vanliga fall. Jag var inne en sväng där igår igen när jag var på väg till jobbet och då hade de plockat fram ytterligare tavlor. Såg direkt 4 till som jag ville ha. Nu finns de väl säkert inte kvar, vet inte om de får plats hos oss heller. :P Yes, jag ska lägga upp bilder sen när vi får upp dem. ;)



Krya på dig! Kramar

2010-10-22 @ 22:24:09
URL: http://angel-like.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0