Fortfarande sjuka..

Publicerat: 2010-10-19 Kl: 13:34:15 | I kategori: Alva 0 -1 år |


Alva är mest snorig och hostig, men glad och pigg ändå och det är ju skönt att se! Själv har jag nog inte varit så här sjuk på flera år, ont i halsen som aldrig blir bättre, lite feber och den värsta hostan någonsin, det känns som om jag kommer att hosta upp mina lungor snart. Och lite hypokondrisk som jag är var jag tvungen att ringa till vårdcentralen imorse för att höra ifall de trodde att jag har lunginflammation, vilket dom såklart inte trodde..
.
Som tur är så har vi fått besök av min pappa som är ledig idag, perfekt med en morfar som kan leka och läsa böcker hur länge som helst istället för en mamma som knappt orkar prata för att det gör så ont i halsen. Så medan morfar och Alva leker passar jag på att ligga och vila lite i soffan, och blogga lite såklart!
.
Tidigare i morse såg det ut så här hos oss, Alva har börjar dra sig upp för alla möbler och vill ställa sig, duktiga tjejen♥! Jätteroligt att hon utvecklas såklart men jag blir så himla orolig att hon ska ramla och slå sig. Alla säger att det är en del av barnets utveckling att göra illa sig, och att dom lär sig vad de inte ska göra genom att ramla och slå sig, men mitt mammahjärta vill bygga en mur av kuddar runt henne var hon än är, lite svårt att genomföra i verkligheten dock!
.





jippi jag kan nästan stå själv!



hehe det är så roligt att göra mamma orolig..



Tack för alla snälla kommentarer jag fick till min förra inlägg igår angående Alvas fotoalbum! Jag blev faktiskt så peppad att jag satte mig ner i går kväll efter att Alva somnat, och fortsatte pyssla med albumen för första gången på flera månader! Så nu släppte lite av ångesten iallafall!

Fast jag önskar att man kunde få lite gratis städhjälp här hemma, det blir mycket stök med småbarn. Och en mamma som gillar att pyssla..




Kan någon komma och städa tack?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0