Dagens Alva

Publicerat: 2010-10-29 Kl: 15:17:14 | I kategori: Dagens outfit - Alva |


Jag köper ofta kläder till Alva i en eller några storlekar större ifall jag hittar något plagg som är extra fint eller på rea. Det är ganska skönt att alltid ha kläder i rätt storlekar i garderoben sen när hon börjar växa ut sin nuvarande storlek, det blir aldrig panik efter kläder. Fast ibland glömmer jag nästan bort att hon har vissa kläder liggandes, som den fina lila velourklänningen hon bär idag! Den köpte jag billigt för några månader sen när den var alldeles för stor, nu är den helt plötsligt lagom, nästan på gränsen till för kort.. Jag skulle verkligen behöva städa hennes garderob någon dag i veckan så att jag får lite bättre koll på vilka storlekar som passar just nu, tråkigt om något plagg skulle bli oanvänt bara för att det blivit för litet helt plötsligt!
.
En sak jag lärt mig är att alltid tvätta alla barnplagg så fort de är köpta så att man ser på en gång hur mycket de krymper. När Alva var några veckor gammal köpte jag en hel hög med kläder i storlek 68, och det var första gången jag var inne i en klädaffär på över en månad så det var inte en liten hög heller.., för att ha hemma när hon växte ur de små storlekarna (som jag tvättat redan innan hon föddes). Men när hon började växa ut storlek 62 och jag tvättade och torktumlade alla kläder i 68 krympte de helt plötsligt flera cm på längden och hon kunde använda dem ungefär en vecka...
.
dagens busfrö i verlourklänning och randiga tights från lindex

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0