Tiden flyger förbi..

Publicerat: 2010-11-05 Kl: 23:33:04 | I kategori: Alva 0 -1 år |


Ja herregud vad tiden går fort, från att vara gravid och vänta i nio månader som känns som flera år så har det nu gått över nio månader sen Alva kom till oss, älsklingen ♥ Då jag varit själv ikväll och det bara var värdelöst på tvn har jag suttit och tittat på lite kort i datorn, jag som för typ två dagar sen skrev att jag aldrig ville se ett kort på flera veckor då jag sorterade kort i flera timmar.. Ja ja men kort på Alva kan man aldrig ledsna på! Det är så otroligt att hon redan är så stor och har lärt sig så mycket, och lär sig nya saker varje dag. Hon har en egen vilja och personlighet, och förstår mycket mer än vi tror. Vi spelar alltid en skiva med barnlåtar när vi sitter och äter, och igår och idag började hon att klappa händerna direkt hon hörde "detta är en liten klappa händerna affär" sjungas. Det var väldigt låg volym också så hon verkar ha väldigt bra hörsel iallafall :) Humor har hon också. Nästan alltid när vi sitter vid matbordet sitter hon och gör roliga miner och pruttljud och försöker få oss att skratta. Och när vi skrattar åt henne blir hon så glad och skrattar ännu mer.
.
Den här bilden är från november förra året då jag var ungefär i åttonde månaden
.
.
Här är Alva nyfödd!
.
.
Och helt plötsligt är hon så här stor. Ungefär så snabbt har tiden gått..
.
Kan tiden gå liite långsammare tack?

Kommentarer
Postat av: LISA [mamma till Alva och bebis i magen]

Oh vad fina bilder :)

2010-11-06 @ 00:25:54
URL: http://lising.blogg.se/
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Jag tycker man ser på ett annat sätt hur fort tiden går när man har barn. Mina är 7 (i december) och 4 i januari. Känns som det var igår jag kom hem från BB.

2010-11-06 @ 06:07:28
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Josefin -Happy Days-

Vad roligt o hitta in till en sån mysig blogg, fina bilder. :-)



Tack för orden hos mig, den nedersta bilden vart även publicerad i vår lokaltidning.



Önskar er en fin helg!

2010-11-06 @ 10:38:21
URL: http://landhagen.blogg.se/happydays
Postat av: Ida

Vad härligt det låter, hon är så söt! Vilken fin bild på dig som gravid! Kul att se och jag håller med om att vi har/hade nog ganska lika magar. Undra om det betyder något, är såååå nyfiken på vad som döljer sig i min mage =)

2010-11-06 @ 12:54:06
URL: http://chictbyida.blogg.se/
Postat av: linda-mamma till Tyra

Ullared var fantastiskt, men nästa gång får det bli útan barn och på våren. I januari och februari ska det visst vara bäst att åka dit. Jag kommer definitivt åka tillbaka snart och vara där en längre stund, var för mycket folk för att storshoppa när vi va där...Bilder kommer upp när vi kommer hem på några av fynden!



Har svarat på utmaningen också....



Trevlig Helg!Kram!

2010-11-06 @ 20:25:48
URL: http://linmackblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0