Nya glasögon!

Publicerat: 2010-11-23 Kl: 22:03:11 | I kategori: Shoppat |


Dessa två bågar från Specsavers inhandlades under dagens shoppingtur!
.
Dagens shopping bestod av inte bara ett, utan två par glasögon efter ett besök på Specsavers där de har erbjudande tag 2 betala för 1 på alla bågar. I vanliga fall brukar det ta mig flera månaders provande och velande innan jag hittar ett par jag är nöjd med. Idag tog det ungefär femton minuter från det att jag kom in i butiken innan jag stod vid kassan och gjorde en beställning på två par glasögon. Men trots att det gick väldigt snabbt och jag egentligen inte prövade mer än 5-10 par innan jag bestämde mig känner jag mig nöjd med valet. Och med priset. Om jag känner Alva rätt lär olyckan vara framme fler gånger, men nu har jag iallafall ett extra par i beredskap så jag slipper gå med tejpade glasögon!
.
Vi hade sällskap av Anja och Frank, så det blev lite shopping på Lagerhause och några julklappar till Alva, samt lunch igen på café station. En bra dag med mysigt sällskap, glada barn och rolig shopping helt enkelt!
.
.
Presentpapper både till jul och kommande ettårsdag, från Lagerhause. Julklappar till Alva består av en kulbräda med hammare från Åhlens, bok med flikar från Akademibokhandels, samt två marackas-ägg! På öppna förskolan har de dessa ägg som barnen får sitta och skaka med under sångstunden, och Alva har älskat det från första stund!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Min dotter älskade också maraccasäggen när hon var liten. En riktig hit!



Fina bilder du tar.:)

2010-11-24 @ 13:33:35
URL: http://uppsalamamman.blogspot.com
Postat av: Fröken M

Snygga !! du får visa bilder sen med glasögonen på :) kram

2010-11-24 @ 15:12:33
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Madde

Inte dåligt på en kvart, de översta var jättefina

2010-11-24 @ 15:47:42
URL: http://mrsmaddy.blogg.se/
Postat av: Emma

Verkligen jättesnygga brillor! : - ) Kommer du passa jättebra i!

Är bågarna dyra där hos specsavers?

Smidigt att få två för en!



Eran lilla Alva är bland de sötaste jag sett! En riktig gullunge!



Stor Kramis



Ps. MYS med första advent i helgen!

2010-11-24 @ 21:54:49
URL: http://jemsi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0