Lugna aktiviteter

Publicerat: 2010-11-07 Kl: 16:22:35 | I kategori: Alva 0 -1 år |


Nu är det fjärde gången Alva sover idag så jag passar på att sätta mig vid datorn en stund trots att jag nog egentligen också skulle behöva sova. Men jag har aldrig kunnat somna på dagtid någonsin, och ligger jag och vilar så känner jag mig bara tröttare när jag väl stiger upp. Men bra att Alva kan sova iallafall, jag har hört någonstans att febern går ur kroppen när man sover så vi hoppas att hon är lite piggare när hon vaknar. Idag har det bara handlat om att hålla Alva nöjd och glad, hon har mest velat vara i famnen och varit lite gnällig. Vi tror att febern beror på en tand som ser ut att vara på väg igenom, den andra i ordningen! Förhoppningsvis är det bara tanden som spökar så att det inte är något allvarligare som öroninflammation. Jag vill helst inte gå igenom igen att försöka Alva att svälja sitt penicillin, det var verkligen INTE populärt..



Stackars mammas lilla sjukling ♥


.. som har lärt sig att peka den senaste veckan, här pekar hon på lampan!




Vi försöker underhålla Alva med spännande men lugna aktiviteter..




-Men morsan varför har du lagt pusselbitarna i väskan? Helt fel..

Alva älskar att riva i papper men vi brukar försöka undvika det så att hon inte stoppar små pappersbitar i munnen. Men är man sjuk så får man göra vad man vill så länge man håller sig glad och nöjd!



Det roligaste som finns..

Kommentarer
Postat av: Anonym

Inte lätt att va liten med alla nya tänder som skall komma..:) Skönt att hon piggat på sig nu. Synd om de små & självklart var det rätt val av dig att va hemma så att lillan fick va i mammas famn. Mamma eller pappa är ju det som gäller vid sjukdom, helt klart! Kram på er!

2010-11-07 @ 17:45:15
Postat av: Katarina

Glömde ju skriva mitt namn! Tar gärna en promenad & träff under veckan. Jag ringer imorgon:) Ha det bäst! / Katta

2010-11-07 @ 17:46:42
Postat av: Britta Bloggar

Stackarn, hoppas det blir bättre snart! Att riva sönder papper verkar poppis hos alla barn...

2010-11-07 @ 20:57:21
URL: http://brittabloggar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0