Dessa majskrokar..

Publicerat: 2010-11-09 Kl: 12:16:15 | I kategori: Vardag |


Efter tre dagar med hög feber, sömnlösa nätter och ett ledset humör var Alva äntligen lite bättre när vi vaknade imorse. Termometern visade bara på 38.3, så febern har gått ner trots att hon inte är feberfri än. Men mycket piggare har hon varit nu på morgonen och vi har hunnit med att leka i några timmar! Igår satt hon mest i famnen och orkade inte göra så mycket annat. Min pappa var förbi en stund igår och Alva satt i hans famn över en timme i sträck och satt och lyssnade snällt på en skiva med barnvisor. I vanliga fall sitter hon i princip aldrig still i ens famn så det märktes verkligen att hon var sjuk, lillstackarn

Trots att det bara var några veckor sedan jag klippte Alvas lugg har hon redan fått några tofsar som hänger ned i ögonens så jag tog fram saxen än en gång. Jag använder Alvas bebisnagelsax med plast på kanterna så att den inte är vass, men Alva satt och viftade med huvudet fram och tillbaka och undrade vad jag höll på med så jag mutade henne med några majskrokar så att hon skulle sitta still..

Resultatet blev ändå rätt snett,  det märks verkligen att jag inte är frisör..








- Min lugg känns inte helt rak morsan, vad har du gjort?



Kommentarer
Postat av: Evelina

Hihi gud så söt! Jobbigt med all feber och sjukdom, tur att det är på bättringsvägen nu!!



KRAM

2010-11-09 @ 14:15:15
URL: http://happilyeverafter.se
Postat av: ellenojag

Lite snett möjligtvis, men lika söt som vanligt! hoppas Alva också blir frisk och kry snart igen, jobbigt för dem små ju!



kram på er

2010-11-09 @ 20:39:30
URL: http://ellenojag.blogspot.com
Postat av: Mickan (tävling pågår!)

Hon ser lite sjuker ut, stackarn. Men verkar ha humöret uppe ändå. :) Skönt att febern gått ner något iaf.

Luggen vart inte så sned tycker jag. :)

Kram

2010-11-09 @ 22:00:26
URL: http://angel-like.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0