10 månader!

Publicerat: 2010-11-18 Kl: 16:30:00 | I kategori: Alva 0 -1 år |


Ännu en månad har passerat i rasande fart och idag fyller vår älskling hela 10 månader! Det känns som om tiden bara går snabbare och snabbare för varje månad, hon utvecklas varje dag och nu är det bara två månader kvar till ettårsdagen!


en givmild tjej!


Den här veckan har Alva blivit lite mer givmild! Jag har alltid tyckt att det varit så gulligt när lite äldre barn  går och hämtar någonting typ en sko, och sen kommer dom och räcker fram den till en och så får man säga tack tack vad snäll du är! Alva har hittills inte velat ge ifrån sig någonting hon håller i utan snarare tagit ännu hårdare i saken hon hållit i handen för tillfället om man försöker ta den ifrån henne. Men helt plötsligt för ungefär en vecka sedan tittade hon på mig och så sträckte hon ut sin lilla hand och gav mig en plastfisk. Åhh tack tack vad snäll du är sa jag sen gav jag tillbaka fisken och sa varsågod Alva. Då tog hon emot den och så gav hon mig den igen. Och igen. Och igen. Ungefär 15 gånger i rad. Sen dess gillar hon att ge oss saker och när jag säger Alva ge nappen till pappa så gör hon det! Så otroligt duktig hon har blivit, hon förstår så mycket nu och det är så roligt att se henne sitta och fundera och komma på saker själv.


För ett år sen låg hon och sparkade i min mage, jag kommer ihåg att det var mest rörelse på kvällen när vi skulle gå och lägga oss. Andreas behövde bara lägga handen på magen för att hon skulle börja sparka, och sen sparkade hon mest hela nätterna. Lite jobbigt att knappt få sova när man visste vad som väntade, men jag tyckte att det var så himla mysigt med alla sparkar. Vi visste att vi väntade en liten tjej, men vad vi inte visste var att det var världens bästa Alva som låg och busade där inne :)




Bilden är exakt ett år gammal, mycket sparkar var det!

När blev den här 3 dagar gamla lillskrutten redan 10 månader?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0