Lite Polarn o pyret

Publicerat: 2010-12-28 Kl: 16:08:12 | I kategori: Shoppat till Alva |


Idag har jag åter igen varit nere på stan en sväng medan Alva stannade hemma och lekte med sin mormor, jag hade tid hos en naprapat på förmiddagen då jag gjorde illa mig i ryggen just innan jul. När jag ändå var där passade jag på att gå på några affärer också innan jag tog bussen hem då jag hade en del ärenden att göra. I och för sig var det egentligen bara tråkiga ärenden typ köpa lampor och batterier på Clas olsson, men jag älskar ju att gå i affärer så till och med på Clas olsson lyckades jag hitta lite roliga grejer också! Jag hade hoppats få tag på en fin vit elljusstake till fönstret nu efter jul till halva priset, men det verkar som att jag inte var den enda som hade samma tanke för de var helt slut i varenda affär tyvärr.

På Polarn o pyret var det en stor mellandagsrea igång vilket jag inte kunde låt bli att besöka, men jag har knappt varit inne där förut då jag tycker att det är lite för dyrt och jag hellre shoppar fler billiga plagg. Förutom när det gäller saker som ullunderställ, vinterhandskar och annat där kvaliten känns som det viktigaste, där har Alva en del från Polarn o pyret. Det kändes nästan som om hela butiken var på rea och jag hittade en stor hög som jag gick och bar på en stund tills jag tog mitt förnuft till fånga och hängde tillbaka det mesta..

En klassisk randig tunika i bomull och en t-shirt för 70 kr fick följa med hem idag från Polarn o pyrets rea

.. och det fina nattlinnet med svampar, men i en storlek som inte passar förräns nästa höst!

Jag är nog den enda jag känner som tycker att det är kul att shoppa på Clas olsson, men förutom tråksaker som batterier hittade jag även ljuslyktor för typ 30 kr, skissblock och pennor och det jag behövt köpa de senaste tre åren, en börs!


När jag kom hem hade Alva varit på jättebra humör hela tiden jag var borta, det är så skönt att hon tycker att det är så roligt att vara med sina mor/farföräldrar så man behöver aldrig vara orolig för att hon skulle bli ledsen nu för tiden! Annat var det dock för bara några månader sedan då jag tyckte att det var jättejobbigt att lämna bort henne ens för en liten stund. Men oftast står hon i hallen och vinkar glatt när man går ut genom dörren, och skrattar och blir jätteglad när man kommer hem igen!


Kommentarer
Postat av: Ida

Vilka fynd du gjort! Härligt att Alva gillar att vara med sina mor/farföräldrar. Det brukar ju underlätta att börja på förskolan sen om man är van vid att lämnas bort =) Kram på er

2010-12-28 @ 20:11:04
URL: http://chictbyida.blogg.se/
Postat av: Bustråden

Vad mycket fint du hittat!

2010-12-28 @ 20:15:42
URL: http://bustraden.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0