Läsa är det bästa jag vet!

Publicerat: 2010-12-20 Kl: 23:09:38 | I kategori: Alva 0 -1 år |


När man är liten bryr man sig inte om att pappa är sjuk, man vill mysa och busa ändå..

Pekar på stjärnan i boken och säger nääna..

 

Igår morse vaknade Andreas och var sjuk, så han stannade hemma från jobbet och tillbringade dagen med mig och Alva. Nu håller vi bara tummarna att han hinner bli frisk till julafton och att varken jag eller Alva blir smittade, men det är väl en sak man måste vänja sig med nu när man har småbarn, att alltid är det någon i familjen som är sjuk. Men Alva tyckte nog att det var roligt att pappa var hemma hela dagen för ovanlighetens skull!

Hon har verkligen börjat tycka om att leka inne på sitt rum i stället för i vardagsrummet där de flesta leksaker ligger. Helt plötsligt när vi sitter på lekmattan i vardagsrummet sticker hon iväg, och kryper ända bort till sitt rum utan att bry sig om ifall vi följer med eller inte. Tidigare har hon alltid tittat bakåt för att se att vi följer efter när hon kryper iväg till ett annat rum. Vår lägenhet är 96 kvm stor, så det är ändå en bit bort för henne att krypa bort till sitt rum men hon vet exakt vart hon ska. Vi smyger efter såklart, och nästan alltid kryper hon upp i kudhörnan, plockar fram en bok och börjar bläddra i helt själv.

Nu har hon även börjat peka på saker i böckerna, typ näna (stjärna) och hon kommer ihåg vad som är på nästa sida, för innan man ens har hunnit bläddra har hon sagt Mmmm, Hihi eller Näää som är det första ordet på kommande sidan. Vilket minne hon har, typ bättre en ens eget!

Kommentarer
Postat av: Fröken M

haha... det är samma i vår släkt ! alltid samma prat på att köpa mindre klappar, men så blir det ju givetvis aldrig och det är jag glad för. Jag gillar nämligen att både GE och få ;)

I år blir det nog ett större klappberg än vanligt desstom eftersom Viggo är enda " bebisen" i släkten och allas nya ögonsten. Han är ju bortskämd med presenter i vanliga fall så jag kan bara tänka mig hur det blir på fredag !! Kramar

2010-12-21 @ 11:01:46
URL: http://frokenmela.se
Postat av: boosse

Jag inser nu att bodyn alva har på sig på bilderna här är ju väldigt lik den jag köpte häromdan, samma jag tipsade dig om från lindex!

2011-07-29 @ 23:04:23
URL: http://boosses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0