En dag inomhus

Publicerat: 2010-12-17 Kl: 15:11:58 | I kategori: Vardag |



Nyklippt tjej! Jag älskar minen till höger där hon rynkar på näsan, det är hennes busmin..

När det är snöstorm ute får man försöka hitta på saker att sysselsätta sig med inomhus, men det är inte det lättaste med en aktiv liten tjej som vill att det händer saker hela tiden. Idag har vi mest gått från rum till rum och lekt, det vill säga att Alva river ut exakt allt - böcker ur bokhyllan, sockar ur byrån och köksgrejer ur lådor. Till och med filmer och tvspel som vi lagt i förvaringslådor för att undvika nyfikna små fingrar. Fast då visste vi såklart inte hur smart en snartettåring kan vara, hon hittar exakt allt och kommer ihåg vart man gömt saker för flera veckor sedan.

Jag var även tvungen att klippa Alvas lugg då den växer som ogräs
. Det har hon nog ärvt av mig då mitt hår alltid har växt väldigt snabbt. Men som tur är så har hon inte ärvt mitt extremt tunna hår, utan det verkar varit Andreas hårgener som var starkast - tack och lov.


Sen så har vi även pysslat med ett litet annat roligt projekt som jag kommer att visa i bloggen förhoppningsvis i helgen om jag hinner, men man kan säga att Alva har fått sitt första uppdrag som bloggbebis :)




Glöm inte att vara med i min tävling i sambarbete med Hjärtat mitt som där du kan vinna ett presentkort på 300 kr!

Tävlingen hittar du här och alla kan vara med och tävla!

Tävlingen avslutas ikväll kl 24!

Kommentarer
Postat av: En pojkmammas vardag ♥

Söta lilla Alva! Och jag har också ett snabbväxande hår, vilket är skönt så länge man inte har kort lugg (som jag också har ;))

kram

2010-12-17 @ 16:19:05
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Ida

Jättefina bilder på er sötis! Låter spännande med projektet =)

2010-12-17 @ 17:22:01
URL: http://chictbyida.blogg.se/
Postat av: ellenojag

Haha såå söt hon är!

Ellen gör också den där med näsan när det är bus på gång!

2010-12-18 @ 00:01:46
URL: http://ellenojag.blogspot.com
Postat av: Malin - Mamma till Alice & Lowe

Så otroligt söt, smälter varje gång jag ser bilderna på henne! :)



Kram

2010-12-18 @ 11:13:34
URL: http://alicesmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0