Enkelt pyssel - Strutar med choklad!

Publicerat: 2010-12-20 Kl: 17:45:00 | I kategori: Pyssel / DIY |


Perfekt att ge bort en strut med hemmagjort godis (eller köpt) istället för en julblomma!



Bara att ta en fint presentpapper och rulla en strut, superenkelt!

Receptet räckte till två strutar så den andra ligger i kylskåpet och väntar på att få ges bort..

Här kommer ett superenkelt och snabbt litet tips för er som är bortbjudna och vill ta med en liten present, eller varför inte ge bort i julklapp - En enkel pappersstrut! Jag gjorde en till omgång med wienernougat i fredags då vi var bortbjudna på julmiddag och det kändes som en rolig gåbortpresent att ge bort någonting hemmagjort.

Istället för att bara lägga chokladen i en vanlig burk så gjorde jag en strut av vanligt presentpapper, bara att rulla ihop och tejpa. Då chokladen är lite kletig gjorde jag en innerstrut av bakplåtspapper, men om man har godis med papper på behövs det nog inte. Sen är det bara att knyta ett julsnöre eller dekorera med klistermärken eller vad man nu har hemma. Superenkelt och tar max tio minuter!

Man behöver såklart inte göra eget godis att fylla struten med, man kan lägga i vad som helst!


Receptet på den enkla wienernougaten finns i mitt inlägg här!

Kommentarer
Postat av: Annas inspiration

Jättefint & roligt när man fixat i hop själv :-)



KRAM

2010-12-20 @ 18:15:25
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Emma

Fiffig du är Elin : - )

Ska jag lägga på minnet minsann!

Nougaten låter mumsigt god!



Kramis tjejen

2010-12-20 @ 18:44:47
URL: http://jemsi.blogg.se/
Postat av: Nina

Du är så pysslig! Nougaten var jättegod, mumma! =) Tack för i fredags. Kram kram

2010-12-20 @ 19:56:27
Postat av: Elin

Vad roligt att du blev peppad! Att inspirera till träning är alltid roligt, och även en del av mitt jobb. Blir själv väldigt inspirerad av ditt fina pyssel!Alltid lite roligare och personligare när man gjort det själv. ÄLSKAR ugglorna!

Kram!

2010-12-20 @ 20:07:03
URL: http://elinpels.blogg.se/
Postat av: linda-mamma till Tyra

står en sats wienernougat i kylskåpet och svalnar just nu hemma hos oss :) Kommer nog gå åt som smör i solsken på julafton i min nougatälskande familj!

2010-12-20 @ 20:49:33
URL: http://minbebis.com/blogg/lindaochtyra
Postat av: Malin - Mamma till Nova ♥

Åh du är så pysslig och duktig!!

2010-12-21 @ 21:21:00
URL: http://maammamalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0