Alvas garderob

Publicerat: 2010-11-25 Kl: 18:21:00 | I kategori: Barnkläder - I Alvas garderob! |


Idag startade jag projekt rensa Alvas garderob. Jag brukar vara ganska noga med att vika kläderna i ordning samt rensa ut de kläder som blivit för små och bära ner i källaren eller sälja på tradera, det är så mycket lättare att ha en bra översikt då vad hon kan använda och vad som kan tänkas behövas köpa nytt. Men av någon anledning har jag inte rensat garderoben sen i somras, och så har jag tänkt ungefär varje dag de senaste veckorna

- Men jag ska ju ändå rensa garderoben typ imorgon

och så har jag bara knövlat in de nytvättade kläderna och de jag köpt nytt. Så nu ser det ut såhär.



En garderob i behov av att rensas. Omedelbart.

Alla som är hemma med en tiomånaders vet kanske att man inte har så mycket tid över, men idag kände jag verkligen att det var ett måste att iallafall påbörja garderoben. Jag hann väl vika några högar och sortera ut några plagg som blivit för små.

Sen ville Alva hjälpa till.

-Mamma om du titta åt andra hållet ser du inte att jag dragit ut alla kläder på golvet!

-Hej då mamma, jag lämnar lite kläder åt dig som du kan vika en gång till..


Så nu är jag tillbaka där jag började,  förutom att det mesta nu ligger på golvet. Tror jag ska försöka rensa garderoben när Alva sover..
Trackback
RSS 2.0