Elsas rosa skåp

Publicerat: 2018-01-15 Kl: 21:03:30 | I kategori: Hemma hos oss - Elsas rum |


(null)
 
 
Hur snyggt jag än tyckte att det var med Elsas string-bokhylla som hon hade innan så funkade det inte längre att ha den som förvaring. Det var bara att inse att hon har för mycket leksaker, sånt som man kanske inte alltid vill ska ligga framme men som ändå gjorde det eftersom det inte hade någon plats. Eftersom hennes favoriter är ungefär Trolls, Frost, Vaiana, Greta Gris osv så kan nu ju tänka er ungefär vilka grejer jag ville stuva undan..
 
För någon månad sedan så köpte jag istället ett skåp från Ikea, och så skruvade jag ner stringhyllan som ska få plats i vardagsrummet så småningom är det tänkt. På bilden ovan ser nu hur skåpet ser ut vid köp, vitt och med brunsvarta knoppar som visst inte syntes på bilden ser jag nu haha..
 

(null)
 
 
Det tog ett tag innan jag tog mig till en färgaffär, men när jag väl var där gick det på fem minuter ungefär! Jag hade med mig lampan som ni ser på bilden nedan och sa att jag ville ha en färg i samma nyans. Jag tycker att det blev rätt likt, och det blev en matt färg från Jotun lady som hette S-0510-R.
 

(null)
 
 
.. Och så här blev resultatet! Jag blev jättenöjd och det tog inte alls lång tid att måla. Nu är ju jag rätt slarvig och orkade inte ens lägga ut täckpapper men under två timmar tog det nog för mig som ovan målare att måla två varv.
 
 
 
 
Knopparna bytte jag ut till mässing, även de köpte jag på Ikea.
 
 
 
 
Den stora frågan är då hur det ser ut inuti. Inte lika fint som på utsidan iallafall hehe.. Det är inte klart än utan jag tänker på något sätt få in ett till hyllplan eller två att ha leksaker på. Egentligen är detta en garderob så det är en klädstång längst upp, men den skruvade vi inte fast eftersom jag vill ha en hylla istället. Här ser man som sagt vilka grejer som är tänkt att ha i skåpet, diverse leksaker som är skönt att inte ha framme jämt!
 
Har ni något bra tips på hur man får upp en hylla i skåpet så lämna gärna en kommentar!
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! Har det skåpet oxå och funderar på att måla om. Blev ju super! Undrar om du använde grundfärg samt vilken typ av färg du målade med, snickeri el vanlig väggfärg? Vänligen Ida

Svar: Men vad kul! Jag är inte så van att måla möbler men jag hade ingen grundfärg utan målade direkt på i två lager. Jag hade dock målartvätt innan som jag sprayade på och torkade rent, hon på färgaffären rekommenderade det :) Jag vet inte exakt vilken slags färg men det var jotun lady, och hon sa att det inte var väggfärg så jag antar att det är snickerifärg :) mvh Elin
Elin

2018-01-15 @ 21:57:52
Postat av: Joanna- Livet med Aspergers syndrom och Bipolär sjukdom typ 2

Så fint

2018-01-16 @ 09:57:29
URL: http://www.joannahalvardsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0