Halloween!

Publicerat: 2016-11-12 Kl: 16:40:00 | I kategori: Högtider (Jul, Nyår, Påsk, födelsedagar) |






Nu är det tredje året i rad vi haft ett litet halloweekalas här hemma, vi har inte firat Halloween tidigare men nu är visst en ny tradition startat för Alva var så peppad innan och frågade om vi skulle baka spindelkakor i år också! Det har varit fullt upp med annat den senaste tiden så pga tidsbrist har jag bara gjort enklast möjliga med köpefika och köpta dekorationer, annars gillar jag att pyssla och fixa mycket själv.

På bilden ovan ser ni hur enkelt man kan liva upp vanliga Mariekex och köpta chokladbollar, bara att lägga på lite plastspindlar och sätta dit flaggor! Hur enkelt som  helst och barnen tycker att det är jättekul med allt det läskiga. Kladdkakan är också köpt (såklart..), jag klippte bara ut en form av ett spöke och strödde över florsocker, och så hällde jag grön karamellfärg i grädden så att det blev monstergrädde!




Spindelkakorna har vi gjort nu för tredje året i rad, jättenkelt med Oreos som man delar och lägger in godisremmar som ben, och ögonen är sockerögon som jag köpt på Panduro.



Elsa var såå himla peppad innan gästerna kom och satt och vaktade (läs försökte äta) av kakorna..



Lite spindelväv på lampan och ett stort spindelnät i bakgrunden från Tgr.



Så här var bordet dukat innan gästerna kom! Dekorationerna kommer från Tgr och Hm home. Den lilla spöklampan och de små söta spökena kommer från A little lovely company och kommer att säljas i min nya webhsop som öppnar inom nån vecka, jag kommer att skriva mer om det i ett eget inlägg men ni kommer att hitta webshopen på Littlevenue.com (där det nu bara ligger vår blogg).
 
Popcornhänderna gjorde jag förra året med och är väldigt roliga och enkla, bara gelehallon och popcorn i plasthandskar!



Det var hur mycket fika som helst, marängspökena ovan har min kompis Anna gjort, och min kompis Lovisa hade med sig nåt som man skymtar på bilden nedan och som är så himla roligt - "kattbajs i kattlåda" i form av chokladbollssmet som man rullar och lägger i digestivekexsmulor, och så satt en liten gosedjurskatt bredvid!
 


Ett stort läskigt gäng samlade!



Spindelkakorna med dumle hade Anna också bakat, väldigt smarriga!
 


Spökklubbor som barnen fick sen i skattjakten, bara servetter virade runt klubbor med ögon på!

Avslutar med en bild på Alva och Elsa innan gästerna kom, de var två söta häxor vi hade ♥
 

Kommentarer
Postat av: Lina

Hej Elin! Jag brukar kika in här då och då och denna gång såg jag måste få höra om. Jättteinspirerande Halloween-kalas! Men det jag måste få fråga om är mattan på sista bilden :) Har du köpt den eller gjort den själv? Och om du gjort den själv, var har du köpt garnet? Tack på förhand!

Svar: Hej Lina! Ursäkta det sena svaret, jag har varit dåligt på att logga in här! Det är en liten handstickad filt och kommer från wollie.se (tror jag det stavas) :) kram Elin
Elin

2017-02-10 @ 09:50:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0