Vår midsommar!

Publicerat: 2015-06-20 Kl: 15:50:25 | I kategori: Högtider (Jul, Nyår, Påsk, födelsedagar) |





Hoppas att ni alla hade en fin midsommar, här i norrland blev det verkligen jättefint väder med sol hela dagen! Det har varit kallt hela veckan, bara någon dag sedan Elsa hade flera lager kläder och åkpåse när vi var ute på kvällen så att det blev varmt just till midsommar kändes nästan helt osannolikt!




Elsa med sin farfar ♥ Hennes söta klänning med jordgubbar kommer från Småfolk och hittas på Cutiepie.se, perfekt midsommarklänning!


Vi började dagen på Gammlia tillsammans med Andreas familj och tusentals andra Umebor, det är en tradition som har hängt med ända sedan jag själv var barn så det var tur att vädret blev så bra! Men det var så mycket folk att det var svårt att dansa runt stången, men picknick hade vi och så fick Alva åka häst och vagn med farmor och fiska present i fiskdammen.




Barnen med sin farmor till vänster. Efter Gammlia så åkte vi bort till mina föräldrar där vi åt god mat i form av matjesill och potatis till förrätt, kycklingspett och potatisgratäng till varmrätt och jordgubbar och glass till efterrätt. Eter maten dansade vi runt en liten midsommarstång som de byggt på sin baksida, en jättemysig dag!

 
Det här var den enda kusinbilden jag hann fånga med kameran, fullt upp för Andreas med både Alva, Loke och Elsa i knät haha..


En instagrambild också mitt i allt, det blev mest bilder på barnen som vanligt men det är ju så kul att ha! Själv fastnade jag inte på så jättemånga bilder, dom där jag dansar Små grodorna tror jag vi sparar i familjealbumet..
 
 
 Inte lätt att fånga dessa två tjejer på samma bild nu för tiden, Elsa vill absolut inte vara still nu när hon lärt sig gå utan helst ska hon nästan springa fram! Mina finaste ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0