Året som gått 2014

Publicerat: 2015-01-01 Kl: 15:49:42 | I kategori: Året som gått |


 
Nu är ännu ett år slut och det är dags för den årliga sammanfattningen! Då jag inte har så mycket tid att blogga just nu i mitt liv så gör jag det enkelt för mig och summerar året med mina instagrammånader som jag brukar lägga ut vid varje månads slut. Det är lite mer fina inspirations och barnrumsbilder än vad vi egentligen sysslat med de här månaderna, men bättre det än ingen sammanfattning alls tänkte jag så här kommer lite best of 2014 ♥

Vill man läsa mina tidigare årssammanfattningar så finns det en kategori som heter Året som gått!





JANUARI. Alva fyller 4 år och önskar en uggletårta såklart, det var tredje året i rad hon fick en sån så i år tänkte jag nog satsa på något annat. Elsa den lilla skrutten blev två månader på Alvas födelsedag ♥ Lite kul med bilden på Alvas rum också för nu ser det lite annorlunda ut med nya väggar och kuddar!





FEBRUARI.  Alltså Elsas hår på den nedersta bilden, älskar den haha.. Utomhusbilden är tagen på 4h-gården minns jag, Alva gick varje vecka på djurkurs och fick träffa och ta hand om olika djur varje vecka vilket hon verkligen gillade.





MARS. I mars firade vi Andreas födelsedag och Elsas femmånaderdag (även om det inte syns på nån bild..), Alva fick rida på sin djurkurs och har tjatat om att få köpa en häst sen dess, och vi såg solen efter några månaders mörker och skyndade ut på en picknick (svinkallt minns jag..)





APRIL. April var helt fruktansvärd, vi var sjuka hela familjen i flera veckor och jag trodde knappt jag skulle blir friskt nånsin ungefär. Tror jag hade 40 graders feber i elva dagar, tog mig knappt ur sängen och skulle ändå ta hand om sjuka barn och amma Elsa varje timme hela nätterna. Minns när jag gick utanför lägenheten första gången på två veckor, orkade gå runt vårt kvarter i snigelfart och sen kunde jag knappt stå på benen. Bilden längst uppe till vänster tog vi just när vi blivit friska, men det tog länge innan vi var ok igen. Men lite kul hann vi med, tapetserade Elsas hörna i vårt sovrum med finaste Fermliving-tapeten!





MAJ. Alva fick till sin stora glädje rida ännu en gång,  jag testade trenden med babymugging, och det blev riktigt varmt ute och vi började hänga på vår gård igen! Tror säkert det blev många grillkvällar..





JUNI. Midsommar var den kallaste nånsin, vet att någon sa att det var kallare på midsommar än på nyår men vet inte om det stämde.. Det blev några rundor med barnvagnen vid sjön så att jag kunde sitta och läsa när Elsa sov, mitt motiv Godnattmolnet kom i nya färgen mint och jag köpte lite nya kuddar. Ovanligt.





JULI. Äntligen äntligen äntligen kom värmen så att vi kunde bada! Det blev många svängar till olika badplatser här i närheten eftersom vi bor granne med en sjö, men mest gillade jag att bada på utomhusbad med pool. Elsa fick känna på vattnet för första gången, hon gillade det inte men hoppas på mer bad i år! Ett nytt motiv ritade jag också, valen som kom i rosa och mint!





Ännu en bild från juli från vår semester! Vi bilade ner till Stockholm och Göteborg och gick på Skansen, Gröna lund och Liseberg i 30+ graders värme och Alva var så glad över att få bo på hotell med sin kompis Mika! Hon pratar fortfarande om den här semestern och vill göra om det nu i sommar också ♥





AUGUSTI. Fina sommarkvällar, Alva förberedde sig för barndansen som hon började på i höstas och jag gjorde om Alvas rum lite och satte dit de fina molnen på väggarna! Vi var även och hälsade på i Tomas och Ninas stuga som de köpt, och passade på att besöka kameler på Mickelbo gård i närheten, inte med på bild dock..





SEPTEMBER. Lite fina mjukisar, en rävprinsessa och häng i lekparken på fina dagar.

 



OKTOBER. Försöker ta några fina höstbilder på barnen i de fina kläderna som vi fick hem från Småfolk, Alva har ett superroligt spökkalas för sina vänner på Halloween och jag börjar köpa julklappar och födelsedagspresenter till barnen!


 

 NOVEMBER. Den här månaden handlade mest om Elsas ettårsdag! Mycket förberedelser, presenter och dekorationer och det blev en toppenfin dag ♥ Snön dyker upp även om den försvann rätt fort och ännu några fler fina grejer till barnen.





DECEMBER. Att man alltid ska stressa i december och i år var inget undantag! Men det blev hur som helst luciafirande, många fina julklappar och en mysig jul ♥


Det här året har gått väldigt fort tycker jag, Elsa har gått från en pyttebebis till en liten tjej och Alva blir bara klokare och klokare för varje dag - hon skriver långa meningar helt själv och gillar både siffror, engelska ord och diverse pyssel. Det jag saknat mest i år är sömn, men jag håller tummarna för att det blir ett piggare 2015 med massor av roliga händelser tillsammans med familj och vänner!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0