Alvas femårsdag!

Publicerat: 2015-01-27 Kl: 21:27:00 | I kategori: Högtider (Jul, Nyår, Påsk, födelsedagar) |





För drygt en vecka sedan fyllde Alva fem år, helt otroligt så fort tiden går! Självklart blev det en hel del bilder så nu kommer det en bildbomb som vanligt ♥ På själva födelsedagen hade vi våra familjer här så det var fullt hus, och den här helgen har hon haft kalas på Leos lekland! Det har hon tjatat om i nästan ett år, så det var liksom redan bestämt och det blev väldigt lyckat, glada barn och det var skönt att bara leja bort all planering!




På morgonen blev det paketöppning, och eftersom Frost är favoritfilmen just nu, "let it gooo", så blev hon väldigt glad över Elsaklänningen som jag köpte på Hm. Jag fick ta bilden längst upp i inlägget när hon stod vid ballongen, sen slet hon av sig den rosa kalasklänningen och bar Elsaklänningen resten av dagen såklart!



Köket vad dekorerat med kalasprylar från Lagerhaus, vimplarna därifrån har vi haft i flera år nu och de åker alltid upp vid kalas! 



Tårtan blev jag väldigt nöjd med, det blev en molntårta detta år! Jag tänkte göra ett eget inlägg om själva tårtan en annan dag då jag har fått väldigt många frågor om den på instagram.



Jag bakade inte en enda grej till kalaset förutom att jag dekorerade tårtan, vi köpte allt och så hade vi sån tur att våra fina familjer hade med sig en del hembakt också! Till höger ses barnens söta kusin Loke med sin mormor/ barnens farmor ♥



Lek med ballonger, Elsa blir helt tokig varje gång hon ser en ballong! Hon har ett speciellt glädjetjut som hon bara gör när hon ser två saker - ballonger och katter.



Elsa var en liten ballerina i sin outfit från Lindex, och Alva blåste ut tårtan såklart!

 
 
Avslutningsvis lite bilder på en del av presenterna! Hon fick vääldigt många fina presenter av våra familjer och blev så glad för allt! På bilderna ovan ses en del - svanen, hundväskan, käpphästen, det lilla prinsesslottet och Frostdockorna var från oss, och resten fick hon av våra familjer. Till exempel skidor, en vävstol, Frostmemo, pärlor, Emilbok, paljettväska, spel, nattlinne, klänning och Lego. Jag hade nästan problem att hitta plats till alla nya grejer sen när jag skulle lägga allt på plats haha, tur det är länge kvar till jul och nästa födelsedag!



Kommentarer
Postat av: Robex Lundgren

finna bilder

2015-01-28 @ 08:51:28
URL: http://ghgumman.blogg.se/
Postat av: Sabina

Så sött! :) Fina bilder.

2015-01-28 @ 09:59:10
URL: http://https://minegensite.wordpress.com/
Postat av: Joanna-livet med asperger

Så fina bilder

2015-01-28 @ 20:02:58
URL: http://domkallarmighannes.com
Postat av: Cecilia Par

Åh, verkar verkligen som en drömlik födelsedag.

2015-01-29 @ 11:47:38
URL: http://famlafint.blogg.se
Postat av: C A I A . S E

Grattis söta ongen!! <3

2015-01-31 @ 10:20:34
URL: http://caia.se
Postat av: Frida

Hej! Vart hittar man den festliga ballongen "5"? Jätte fin blogg! 👍👍

Svar: Tack 😃 Från partykungen! Mvh Elin
Elin

2015-02-19 @ 20:17:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0