Molnfilt och lite annat smått och gott!

Publicerat: 2014-11-11 Kl: 21:27:55 | I kategori: Barnprylar |





Här kommer ännu ett inlägg i stil med "det här fotade jag för evigheter sen och har redan lagt upp flera bilder på instagram så alla har nog redan sett det men det har tagit över en månad att få bilderna från systemkameran in i bloggen.." Ungefär så är det ganska ofta just nu, men bättre ett sent blogginlägg än inget alls känner jag!

Det senaste året så har jag köpt väldigt mycket fina barnprylar från andra länder - England, Australien och Usa blir det oftast och speciellt Etsy.com är väldigt beroendeframkallande så där har jag hittat massor av fint under året och har flera julklappar till barnen som ligger och väntar på att få slås in! Jag har fått lite frågor om frakt och sånt men det skiljer sig åt beroende på vilken säljare man köper av och det står alltid i själva annonsen innan man betalar, och leveranstiden är också olika beroende på vilket land. En vecka till typ två månader har jag fått vänta ibland så det är nog svårt att säga exakt även om de flesta säljare skriver ut ungefär och man alltid får en notis när vara är postad. Tull är också en sak man måste tänka på, jag har råkat ut för det några gånger och då blir det en eller ett par hundralappar extra vilket är rätt surt!



Den fina molnfilten Rainy Day blanket från Jolie Petite Chose har vi fått från en australiensk webshop som heter Sofofo, så fin ♥




Kuddfodralet som heter Rosy the dreamer såg jag på instagram (som med allt annat, älskar instagram!) och blev helt kär, det har jag köpt från australienska Leo & Bella och själva kuddfodralet kommer från One in a melon designs. Just Australien har så sjukt fiina barnprylar, det händer väldigt ofta nu för tiden när jag ser något fint på instagram att det visar sig vara just något från Australien. Nackdelen är att frakten därifrån oftast är väldigt dyr, så jag har skippat att köpa många grejer bara just för frakten. Bra för min plånbok i och för sig att inte köpa allt jag blir kär i ;)
 

Kommentarer
Postat av: Jullan

Jag har gjort min första beställning från Etsy, ett par julklappar, frakten tog inte alls lång tid, inte ens 2 veckor. Imponerande! Kommer att köpa lite kuddar från samma tjej, jättefina saker. Så kul med Etsy. Tummen upp!
Men jag tycker att det är lite svårt att hitta på Etsy, man kan ju sitta i timtal och bara titta innan man hittar något man faktiskt är ute efter. Jag har nog inte riktigt kommit underfund med hur sidan funkar än. Haha.

Svar: Men vad roligt, visst är det beroendeframkallande hehe :) Jag håller med om att det är svårt att hitta, vet man inte vad man söker så är det nästan omöjligt! Men jag har lagt till en massa favoritsäljare på min sida, och då väljer etsy ut förslag på vad man kan gillar beroende på vilka favoriter man har så se till att lägga till favoriter om du hittar nåt är mitt tips :)
Elin

2014-11-12 @ 13:06:17
URL: http://www.wildlake.blogg.se
Postat av: Christian

Hej!
Fick upp din blogg när jag försökte googla på gult molntyg av Gunilla axen...
Vi håller på att inreda minstingens rum och skulle vilja ha en gardinkappa åt honom i just gult molntyg..
Du har möjligtvis ingen bit som du vill sälja?
Värt att försöka...

För övrigt, väldigt fin blogg!
Mvh,
Christian

Svar: Hej! Tyvärr så äger vi bara påslakanet och ingen metervara av tyget så jag har ingen tygbit över av denna! Hoppas att du hittar den, tycker att det är så synd att just den gula färgen har utgått för den är nästan finast :) mvh Elin
Elin

2014-11-16 @ 14:15:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0