Elsas presenter inför ettårsdagen!

Publicerat: 2014-11-17 Kl: 09:00:00 | I kategori: Barnprylar |





Imorgon är det är stor dag här hemma, vår älskade Elsa fyller nämligen ett år! Vet inte riktigt när hon blev så stor men idag förbereds det för fullt inför imorgon! Det blir ett litet kalas med våra familjer bara, men jag tycker ändå att det är så kul att få dekorera fint och slå in matchande paket, och temat för födelsedagen kommer att bli rosa, guld och silver ♥

Jag har pysslat ihop girlanger och en tårtdekoration och har köpt ballonger och serpentiner i dessa färger, och så är ju paketen inslagna i samma färger så sen får det räcka! Det blir ingen avancerad tårta denna gång utan bara en vanlig gräddtårta eller köpt prinsesstårta med dekorationen på, både Alva och jag tycker att en köpt prinsesstårta är den godaste så vi krånglar inte till det så mycket detta kalas.




Jag tänkte passa på att visa vad vi har köpt i present eftersom många efterfrågat julklappstips! Det blev visst en hel del presenter ändå, men många finheter som jag köpt hur som helst den senaste månaderna och sparat till födelsedagen! Alla tre finheter ovan har jag köpt från Etsy.com, min favvosida just nu där man kan hitta massor av fint ♥



Docksängen köpte jag för säkert ett halvår sen och den kommer från Smallstuff. Både den och fina kanindockan kommer från miniroom.se. Det blev rätt många söta mjukisar i present, men vi har kvar så mycket leksaker från när Alva var liten så hon behöver egentligen inga speciella leksaker!



Glassen som är en sparbössa har jag köpt från Australien, och till höger syns de två leksakerna jag köpt som inte bara är finheter.. En telefon med djur på knapparna med djurläten, och så en bollbana som jag tror hon kommer att gilla!




.. Och så här fint blev det efter att allt är inslaget! Temat är som sagt rosa, silver och guld och jag struntade att slå in sängen och flamingon eftersom den sistnämda kändes fin som den är med sin lilla kalashatt och allt i matchande färger ♥
 
Presentpapperet kommer från Lagerhaus, köper alltid mina papper där och snörena kommer från Rusta. Rosetterna har jag pysslat ihop själv med papper från Panduro, och inspirationen till dessa fick jag på instagram av duktiga pysselexperten Kreativakarin! De var faktiskt superenkla att göra, jag har aldrig gjort dessa förut och ändå var båda två klara på typ fem minuter så det var definitivt inte sista gången jag gör dessa, livar upp vilket tråkigt paket som helst!
 

Kommentarer
Postat av: Joanna-Livet med Asperger syndrom och kronisk smärta

hoppas ni får en fin födelsedag

2014-11-17 @ 10:19:47
URL: http://domkallarmighannes.com
Postat av: Lovisa | The Ynghammars

Grattis till lilltjejen! Så fint du fixat, tycker det är så mysigt att se. Även om hon inte själv förstår det nu så kommer det vara speciellt att kolla tillbaka på när hon blir äldre. :)

2014-11-17 @ 10:42:30
URL: http://www.ynghammar.se
Postat av: Jullan

Åh vad mycket fint! Tack för tipset om Etsy, nu har jag hittat några riktiga godingar. :P
Jag tycker oxå att det är alldeles för roligt att fixa och greja inför kalas, det är sjukt svårt att begränsa sig. ;)

2014-11-17 @ 15:00:06
URL: http://www.wildlake.blogg.se
Postat av: Elin - Livat på torpet

Så fina saker lillan får <3
Köper också nästan bara papper från lagerhaus. Fina och MYCKET på rullen, det gilla jag :)

Sen Kreativa Karin, hon har så många bra idéer :)

2014-11-17 @ 15:43:04
URL: http://blogg.loppi.se/elinteg
Postat av: Anonym

Men å så fin björnmattan är :) har försökt letat efter den men hittar den inte :/

Svar: Visst är den underbar! Du hittar den här på etsy, men hennes shop verkar vara stängd just nu så du får hålla koll när den öppnar igen :) https://www.etsy.com/se-en/shop/romawinkel Mvh Elin
Elin

2014-11-17 @ 20:08:32
Postat av: Lisen

Å vilka underbara presenter💗 Ni kommer få en fantastisk dag imorgon!!

2014-11-17 @ 22:45:32
URL: http://www.nattstad.se/LISSEBO

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0