Nya tapeten i Elsas hörna!

Publicerat: 2014-05-09 Kl: 14:32:00 | I kategori: Hemma hos oss - Elsas hörna |





Nu var det några veckor sedan den nya fina tapeten kom upp i sovrummet och ni som följer mig på instagram har redan sett en massa bilder, men här på bloggen har jag ju inte visat hur fint det blev! Jag bestämde mig alltså för att göra en barnhörna till Elsa i vårt sovrum eftersom vi inte har något eget rum över till henne, och hittills känner jag mig väldigt nöjd med resultatet. Tapeten kommer från Ferm living och heter harlequin, den finns i flera färger men denna i mint är min favorit, jag tycker den passar så fint ihop med alla rosa detaljer!

Nu när stringhyllan äntligen också är på plats så är det ju bara det roliga småpiffet kvar, som att hänga upp någon tavla och fylla hyllan med några roliga prylar, samt kanske hänga upp några vimplar eller liknande dekorationer! Hittills är hyllan ganska tom som ni ser, men den nya fina nattlampan från Lapin & me är iallafall på plats! Både lampan och tapeten har jag köpt från Miniroom.se.


 
På dessa bilder kan man faktist tro att man befinner sig i ett barnrum, men sanningen är att fondväggen är pytteliten, ganska exakt lika stor som själva spjälsängen!



Hela gänget, tror jag är lite beroende av söta kuddar och dockor. Ballerinadockan är dock Alvas, kuddar och dockor har en tendens att flytta fram och tillbaka mellan Alvas rum och Elsas hörna hela tiden!
 
 

Ha en fortsatt bra helg alla ni som kikar in här ♥




Kommentarer
Postat av: mariekarolina ♥ gravid med lillebror

Åh vad fint!

2014-05-09 @ 14:35:23
URL: http://mariekarolina.blogg.se
Postat av: Stina - Tillvaron.se

Jättefint, oerhört härlig färg på mönstret :) Trevlig helg till dig med!

2014-05-09 @ 14:49:02
URL: http://tillvaron.se/stina
Postat av: Johanna

Jätte fint! Älskar den tapeten!!

2014-05-09 @ 15:52:24
URL: http://joherman.blogg.se
Postat av: Lisen

Underbar tapet!!

2014-05-09 @ 17:00:32
URL: http://www.nattstad.se/LISSEBO
Postat av: Elin - Livat på torpet

Så himla fint! Vad jag älskar din stil!
Var är dom underbara små dockorna köpta? Älskar den fina "ballerinan" :)
Kram

Svar: Tack söta du :) Jag har verkligen blivit beroende av söta dockor, tur Alva gillar att leka med dem så att jag har nåt att skylla på ;) Ballerinadockan är köpt från etsy.com, sök på piggyhatespanda så hittar du dem! Rådjuret är från maileg, elliscorner.com och kanindockan är från sirlig.dk men kommer in igen på miniroom.se snart så håll utkik! Kram
Elin

2014-05-12 @ 17:03:19
URL: http://www.elinteg.se
Postat av: Jullan

Åh vad fint! :) Längtar så tills maken gjort klart våran övervåning så jag får börja inreda tjejernas rum. :) Eftersom våra tjejer är väldigt nära varandra i ålder så skulle jag vilja fråga hur Alva reagerat på att bli storasyster? Accepterar hon t e x att Elsa "lånar" leksaker från henne? Är hon avundsjuk? Har Alva blivit mer mammig?
Jag tycker att det har gått bra med Alice fram tills nu. Nu gillar hon inte Wilma alls, ger henne tjuvnyp och säger att hon är dum. Wilma får absolut inte låna några leksaker från Alice. :( Åh jag som trott att hon tyckt att det varit roligt att bli storasyster.

Svar: Tack snälla! Det är likadant här, en del tjuvnyp och avundsjuka men det tror jag är väldigt vanligt. Ena sekunden pussar och kramar och andra sekunden säger hon att Elsa måste vara tyst och inte får störa, och hon vill helst inte låna ut några grejer ;) Men det blir bättre och bättre tycker jag!
Elin

2014-05-14 @ 22:46:10
URL: http://www.wildlake.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0