Småfolk till Alva!

Publicerat: 2014-03-23 Kl: 16:29:27 | I kategori: Barnkläder |





Idag har vi varit på 4H-gården med Alva, hon går en djurkurs där en gång i veckan där barnen får träffa alla djur och sköta om dem! Idag fick vi hänga med marsvinen, och jag var typ mer peppad än barnen haha, jag älskar små gnagare! Men vi har varit dålig på att ta med kamerna så inga bilder därifrån utan det får bli något helt annat. Barnkläder!

De här bilderna har legat i ett utkast i flera månader så lika bra att försöka publicera dem innan de är helt oaktuella. Jag köpte ju en hel del kläder till Alva också under reorna runt jul, hon har börjat växa ur alla sina tröjor från Småfolk i storlek 98/104 så jag köpte några stycken i storlek 104/110 vilket passade perfekt visade det sig! Jag får mycket frågor om hur Småfolk är i storlekarna och jag tycker att de är mer stora än små. Klänningarna är något mindre än tröjorna för där har Alva haft 104/110 ganska länge. Men jämför man med tex Lindex där Alva har 110/116 så är Småfolk större i storleken!

 


Nypriset för en tröja är 229 kr, men jag betalade mellan 80-100 kr styck ungefär som den fyndare jag är. De är köpta på lite olika webshopar då det var slutrea, jag passar ju på att fylla upp garderoben för hela säsongen när det är extra bra priser. Jag går knappt i vanliga affärer längre utan köper det mesta via nätet, och även om det ser ut som jag lägger en massa kläder på barnkläder så blir det inte så mycket om man slår ut det. Sen jag köpte dessa kläder i december och januari så har jag bara köpt barnkläder på tradera, men där får man ju väldigt mycket för pengarna!





Än så länge så får jag bestämma vad Alva ska ha på sig, ibland vill hon bestämma själv men oftast har vi samma smak. Däremot är hennes favoritfärg numera rosa, så jag var lite osäker på om hon ens skulle vilja ha vissa av plaggen. Men det första plagg hon valde själv från garderoben när jag lagt in dem var t-shirten med ugglor i grönt och blått, så än har hon inte fastnat i den rosa prinsessperioden som jag sett vissa tendenser av ibland!




Zebraklänningen blev en favorit hos Alva på en gång, superfin! De två högra klänningarna köpte jag i 110/116 men de var alldeles för stora så de får vänta tills nästa vinter eller nåt. 349 kr kostar en klänning men jag köpte alla tre för 149 kr st med diverse rabatter och sånt, väldigt nöjd! Den i mitten är egentligen vårens kollektion, men jag hade köpt en reaklänning som kom bort på posten och då var Tigeromilo.se så gulliga att jag fick denna istället! Tyvärr ska deras webshop lägga ner, jättetrist då jag handlat mycket där och alltid varit nöjd.

 

Kommentarer
Postat av: Malin-tvillingmorsan♡

Så sött :)

2014-03-23 @ 20:24:21
URL: http://blogg.loppi.se/tvillingmorsan/
Postat av: Elin - Livat på torpet

Vilka fina! Och vilka fynd! Gillar också småfolks kläder. och håller med om att dom är ganska stora i storlek :)
Kram

2014-03-24 @ 10:48:29
URL: http://www.elinteg.se
Postat av: Carolina

Så mycket fint!! Att fynda gillar jag också.. :-) Småfolk går ju bra på Tradera också, du kan säker få tillbaka summorna du lagt ut om du säljer dem vidare sen.. Sånt gillas också. ;-)

Svar: Ja det är min tanke oftast när jag köper barnkläder att man kan få tillbaka pengarna, men sen när det väl ska säljas så märker jag ju att jag vill spara typ allt för alla plagg är favoriter på sitt sätt ;)
Elin

2014-03-25 @ 20:21:23
URL: http://carolinas.webblogg.se
Postat av: Jullan

På grund av dig så har jag nu gjort mina första köp av småfolk från Kompani Knut och Dear Mum. :) Dear mum hade rea och Kompani Knut lite andra rabatter så det blev ganska billigt ändå. Köpte två klänningar till tjejerna i likadana mönster som de ska få ha på Wilmas dop. :)
Så mycket fint finns det från Småfolk, jag gillar att det är så mycket mönster och färger. Wilma fick jättemycket i present från Newbie när hon föddes och de kläderna är ju fina men väldigt färglösa tycker jag.
Ser framemot nästa gång det är reor så att jag kan köpa på mig ännu mer från Småfolk. :) Har även sökt en hel del på Tradera men tycker att utbudet varit dåligt nu.
Du brukar inte handla i grupperna på FB?

Svar: Vad roligt att jag kunde tipsa om Småfolk, välkommen att bli beroende ;) Jag har köpt några plagg på facebook men där är priserna mycket högre än tradera och ofta till och med högre än vad nya plagg är på rea hos webshoparna tycker jag. Många vill ha 100-150 kr för ett begagnat plagg och så mycket vill jag helst inte betala, men några fynd har jag gjort på facebook också men det var länge sen nu, tycker tradera är så mycket billigare :)
Elin

2014-03-26 @ 13:13:30
URL: http://www.wildlake.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0