Alvas fina dockskåp!

Publicerat: 2014-03-30 Kl: 17:02:30 | I kategori: Barnprylar |





Jag har fått en del mail och frågor om det fina dockskåpet som vi köpte till Alva i julklapp, så jag tänkte att jag skulle visa lite fler bilder på det! Dockskåpet kommer från Le toy van och finns i lite olika färger och storlekar, men just detta heter Sweetheart cottage. Möblerna följde med på köpet, och det jag gillar är att de är lite större möbler och grejer än till det vanliga Lundbyhuset även om de också är jättefina!




Dockor följde dock inte med och vi har inte köpt några speciella dockor heller, utan i Alvas hus bor alla hennes djurfigurer från Sylvaninan families! Men egentligen passar alla slags små figurer in, både Pippifigurer och My little ponnys brukar bo här ibland.





Det är ganska stort så jag har fått vänta länge innan jag kunde köpa det till Alva! Jag hittade detta dockskåp i en liten leksaksbutik när vi var i Stockholm då Alva var tre månader gammal, och redan då bestämde jag mig för att hon skulle få ett sånt. Helst hade jag ju velat ta hem det på flyget redan då eftersom jag inte visste om det fanns någon annastans, men efter lite googlande så såg jag att det var från Le toy van och gick att köpa lite varstans på nätet. Det dröjde dock några år som sagt, men just fyra år känns som en lagom ålder så här i efterhand, Alva leker med det jättemycket!


 

Kommentarer
Postat av: KassandraPalma

så gullig dockhus !

2014-03-30 @ 17:04:47
URL: http://kasssandra.blogg.se
Postat av: Elin

vilken webbshop har du köpt det i? :)

Svar: Jag tror det var från hiko.se! mvh Elin
Elin

2014-03-30 @ 17:39:55
Postat av: Carolina

Det där dockskåpet är verkligen jättefint! :-)

2014-03-30 @ 20:34:58
URL: http://carolinas.webblogg.se
Postat av: Camilla

Hej,

Min dotter ska också få det dockskåpet i 4 årspresent :) Har du köpt mer möbler än det som följer med?

Svar: Hej! Jag köpte ett badrumsset också, men det kändes inte så nödvändigt så här i efterhand för det blev väldigt trångt med alla möbler nu :)
Elin

2014-03-31 @ 12:54:55
Postat av: Jossan

Hej!
Vilken mysig blogg du har! Hittade den NU när jag ligger i sängen och ammar vår Elsa snart 5 månader:) och vilka dockskåp!
Var i Norrland bor du? Är från Norrland själv:)
Ha en fin dag!
Kram Jossan

Svar: Men tack snälla du, vad roligt att du gillade bloggen! Ja bloggar är verkligen perfekt tidsfördriv när man ammar, det blir ju rätt många timmar per dag ;) Vad kul att du också har en liten Elsa, jag bor i Umeå! Ska kika in på din blogg också :) Kram Elin
Elin

2014-04-01 @ 07:19:13
URL: http://blogg.loppi.se/elsasdagbok2013
Postat av: Malin

Ja, men man säger ju att den som väntar på nåt gott....

2014-04-01 @ 09:15:24
URL: http://www.designofluna.blogspot.com
Postat av: elinn

åh så himla fint! :D

2014-04-01 @ 16:47:44
URL: http://finest.se/elinnjl

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0