Elsas dop!

Publicerat: 2014-06-13 Kl: 16:31:32 | I kategori: Högtider (Jul, Nyår, Påsk, födelsedagar) |





För några veckor sedan hade vi dop för Elsa, den 25 maj närmare bestämt! Men bättre sent än aldrig med ett litet blogginlägg, varning för många bilder dock. Hon döptes i samma kyrka som Alva gjorde när hon var bebis, Mariakyrkan heter den. Vi valde att ha ett väldigt litet dop för bara vår närmaste familj, till skillnad mot förra gången då vi bjöd både släkt och vänner.  Men det blev väldigt fint och mysigt ändå!

Jag skippar bilder från själva ceremonin för jag tror inte att prästen vill vara med i min blogg, men jag tycker att allt gick väldigt bra! Elsa var rätt nöjd hela tiden, det var bara Alva som blev lite blyg och inte ville stå där framme eller hjälpa till att hälla upp vattnet.




Tårtan köptes på ett café här i stan, jag hade inte någon ork att göra en egen tårta även om jag brukar tycka sånt är väldigt roligt i vanliga fall! Förutom tårta och gofika så bjöd vi även på smörgåsar med olika pålägg och grönsaker, dopet hölls ju klockan tolv och vi hann inte äta lunch innan så det var bra med något matigare också.



Vi valde att ha fikat efteråt hemma hos oss istället för i kyrkan eftersom vi ändå inte var så många, och det blev jättebra! Så smidigt att kunna dekorera och fixa hemma istället för att släpa med sig allt till någon lokal. Temat var rosa med prickar precis som på Alvas dop, och dekorationerna köpte jag på Lagerhaus.



Elsa med sin pappa samt med farmor och farfar! På bilden överst syns vår doppresent som är en pusselpall med hennes namn. Samma som Alva fick för det kändes bäst att de skulle få exakt likadana!
 


Extremt gott och extremt enkelt, rulltårta med grädde och jordgubbar! Ännu enklare blev det eftersom min snälla mormor bakade rulltårtan så allt jag behövde göra var att dekorera..

 
Elsa med sin gammelmormor Viola samt med sin morfar. Efter dopet fick hon byta kläder till en rosa klänning med prickar. Och ja, det var samma klänning som Alva bar på sitt dop, känns som att det mesta blev likadant!

 
Dopklänningen bar Andreas när han döptes som bebis och har burits av flera barn i hans släkt, bara det rosa bandet som köptes nytt!

 

 Elsa med sin mormor och morfar till höger. Hon fick jättemycket fina presenter av våra familjer, man kan skymta lite på bilderna ovan! Bland annat några fina böcker, halsband, doptavla, speldosa, födelsedagsflagga och matset från Design letters. Tusen tack till våra familjer som firade med oss och hjälpte till med allt ♥
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ser ut att ha varit en fantastisk dag! Å jättefina bilder🌸

Svar: Tack snälla! Ja det blev en jättelyckad dag :)
Elin

2014-06-13 @ 17:12:05
Postat av: Cecilia

Var kommer den fina doptavlan ifrån?

Svar: Ursäkta det sena svaret, missade att svara men den kommer från Hellabelladesign.se :)
Elin

2014-06-13 @ 23:05:41
Postat av: Desireé | homeanddesire.se

Åh, vad hon är lik sin storasyster! :)

2014-06-13 @ 23:38:45
URL: http://www.homeanddesire.se
Postat av: Jullan

Åh vad fint! Vad många fina bilder. Jag får aldrig till så där fina bilder hur jag än försöker. Wilmas dopdag blev väldigt stressad känner jag så här i efter hand. :/ Hann inte med att ta en enda bild, min syster fotade i kyrkan under ceremonin och lite efteråt men hade velat ha lite "familjebilder" men som sagt det hanns inte med.

2014-06-14 @ 22:42:14
URL: http://www.wildlake.blogg.se
Postat av: Caroline, ung tvåbarnsmamma!

Vad fint! :)

2014-06-15 @ 20:56:30
URL: http://blogg.alltforforaldrar.se/caroline/
Postat av: Sofie Eklund

Så mysigt! Vi döper vår lilla tös i Augusti :)

2014-06-25 @ 17:00:51
URL: http://sofieklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0