Semester i Stockholm/Göteborg Del 1

Publicerat: 2014-07-30 Kl: 21:57:05 | I kategori: Semester/Utflykter |


 

Nu är vi hemma igen efter vår semester, vi har kört bil ner till Stockholm och Göteborg och bott åtta nätter på totalt fyra olika hotell så det känns väldigt skönt att vara hemma igen även om vi haft det jättebra! Jag har som vanligt tagit massor med bilder, och jag tänkte dela upp det i flera olika inlägg så att det inte blir typ femtio bilder på en gång, och just semesterbilder är kanske roligast för de som känner oss i verkligheten typ våra familjer :)

Först ut blir Stockholm och Gröna lund som vi besökte först!. Som i resten av Sverige var det ju extremt varmt, när det är trettio grader ute vill man ju helst ligga på en strand, men det gick ändå bra. Alva var väldigt peppad och glad hela dagen tycker jag, en av oss vuxna åkte karuseller med henne medans den andra fick stå med Elsa i skuggan.




Alva älskar mjukisfigurer, alltså verkligen älskar!! Hon har ju haft sån tur att träffa på såna här typer både på Gröna lund, Liseberg och så på hotellet där maskoten Sigge kom och besökte barnen, och Alva var alltid först i kö att få kramar!
 


Jag och Alva gick både i Lustiga huset och åkte Kärlekstunneln, hon tyckte att den flygande mattan i slutet var lite läskig men annars gillade hon alla attraktioner!




Alltså den här ballongen.. Såhär i efterhand har jag några tips till er som ska dit! 1. Köp inte den största ballongen. 2. Om du köper den största ballongen, köp den inte i början av dagen för då får du gå runt flera timmar och svära över att den flyger in i ditt ansikte, in i vagnen och in i alla personer som försöker gå förbi dig. 3. Ha en extremt stor bil om du ska frakta med ballongen mellan Stockholm och Göteborg i bagaget med alla väskor.. Men det var det ju värt eftersom Alva blev så glad ♥ Hem till Umeå fick den dock inte följa med, då var bilen proppfull efter all shopping så maskoten Sigge fick vakta den på hotellet i Göteborg istället!

 
 
Förutom den stora ballongen att släpa på i bilen hade vi även en hel påse full med diverse gosedjur från Gröna lund, Skansen och Liseberg. Som att vi inte har nog med gosedjur hemma egentligen men det är ju något speciellt för Alva med att få vinna dem själv ♥
 




Första kvällen vi kom till Stockholm gick vi ut och åt middag med mina föräldrar, de var också på besök i Stockholm men åkte hem följande dag! Vi bodde på hotell Scandic Park, det låg precis brevid den stora parken Humlegården som hade en jättestor lekpark just utanför hotellet. Helt perfekt läge, så dit gick vi och lekte på kvällarna! Överhuvud taget tycker jag att hotellet hade bra läge, vi fick gå bort till Skansen och hem då det var fullt på bussen, men det gick helt ok att gå den sträckan. (Säger jag såhär i efterhand iallafall, när jag släpade vagnen efter en dag på Skansen till hotellet i trettio graders värme vill jag minnas att jag tyckte att det var väldigt långt..)



Fler bilder kommer en annan dag, ha en bra kväll alla ni som kikar in här ♥
 

 
 
 

Kommentarer
Postat av: Beatrice, mamma till Robin och Jennifer

Det ser riktigt härligt ut! Hehe, och ja, jag känner igen det där med ballongen ;)

Svar: Ja det var en väldigt rolig dag :) Haha ja nu vet vi tills nästa gång vad som gäller med ballongen ;)
Elin

2014-07-31 @ 10:50:54
URL: http://blogg.loppi.se/mamabeatrice
Postat av: livet med Asperger och kronisk smärta

ni verkar ha haft det mysigt i stockholm:)

2014-07-31 @ 14:14:04
URL: http://domkallarmighannes.com
Postat av: Lisen

Gud va roligt!! Jag älskar karuseller men det har inte blivit en enda denna sommaren, magen är i vägen😃

Svar: Ja det var jättemysigt, och så roligt nu när Alva är så stor att hon gillar att åka! Men vad mysigt med bebis, då får åkandet vänta tills nästa sommar :)
Elin

2014-07-31 @ 23:31:31
URL: http://www.nattstad.se/LISSEBO

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0