Lite nya klänningar från Småfolk!

Publicerat: 2014-07-08 Kl: 21:34:58 | I kategori: Barnkläder |





Förra veckan tipsade jag om halva priset på alla kläder från Småfok hos Hjärtat mitt, och jag tänkte visa vad jag köpte! Jag köper faktiskt inte barnkläder så ofta längre utan det blir mest när det är sommar och julrea, då bunkrar jag upp lite grann så att man klarar sig ett tag. Just klänningar tycker jag är svårt att hitta till halva priset, så jag passade på nu när det fanns så fina i tjejernas storlekar kvar!

På bilden ovan syns Elsas två klänningar, den kortärmade i storlek 74 till sommaren och den långärmade i storlek 80 som hon kan ha i höst. Hon har redan två kortärmade klänningar från Småfolk som vi använder typ hela tiden, så en till i samma modell behövdes. Materialet på bebisklänningarna är så himla bra nu i sommar tycker jag, väldigt tunnt och stretchigt men ändå mjukt. Att mönstret var superfint var ju inte heller helt fel!





Det är vår vän A som driver Hjärtat mitt och vi hälsade på dem förra veckan och hämtade kläderna jag köpt, men som alltid så rotade jag runt lite på lagret och hittade lite mer smått och gott! Förutom fyra klänningar köpte jag bland annat några jättegulliga burkar från Sass & Belle ♥




Så gulliga! Jag vet inte riktigt vad vi ska ha i dem men de passar ju lika bra som finprylar i hyllan som med små kakor och sånt på utflykten!



 
Alvas fina klänningar ovan, jag brukar få lite frågor om storlekarna på Småfolk och Alva har 104/110 på klänningar vilket hon har haft ganska länge! Storlek 110/116 är fortfarande alldeles för stort, jag hade köpt några sommarklänningar förra sommaren i den storleken eftersom hon hade 104/110 redan då, men de är fortfarande för stora. Hon är för övrigt 104 cm lång och väger runt 18 kg för er som vill jämföra!



Kommentarer
Postat av: Lisen

Jag älskar galgarna💞

Svar: Ja visst är de underbara, man blir så glad av dem :)
Elin

2014-07-08 @ 22:08:12
URL: http://www.nattstad.se/LISSEBO
Postat av: Johanna

De där burkarna är ju så söta!!! Funderar på att köpa dem faktiskt, vi får se när semesterlönen kommit^^ Och klänningarna är ju underbara, älskar när det är mkt färg och mönster på barnkläder!

2014-07-13 @ 15:44:23
URL: http://joherman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0