Äntligen sommar!

Publicerat: 2014-07-07 Kl: 22:10:03 | I kategori: Utomhus |





Vi har väntat på sommarvärmen i flera veckor och nu är den äntligen här! Vi har turen att bo granne med en sjö, så det är bara tio minuters promenad till närmsta badplats vilken vi också har besökt nästan varje dag de senaste dagarna. Bilderna i det här inlägget är nog tagna i fredags om jag minns rätt, min pappa följde med mig och barnen dit eftersom Andreas inte fått semester än! Då var det forfarande kallt i vattnet och ganska molnigt, men Alva ville gärna bada ändå eftersom det inte varit badväder tidigare och det har blivit lite varmare och varmare för varje dag sedan dess.

Idag var det rekordvarmt och på onsdag ska det bli 30 grader såg jag på väderleken. Nog för att det är skönt med sol och man vill ju inte klaga nu när vi klagat på kylan hela juni, men det är liite jobbigt med småbarn i den här värmen, man vet knappt vart man ska ta vägen då det är lika varmt inomhus som utomhus. Idag hängde vi mest på mina föräldrars tomt, både jag och Alva låg i den lilla uppblåsbara barnpoolen haha.. Elsa var helt slut och sov över två timmar när det var som varmast mitt på dagen, det kan i och för sig bero på att hon var vaken nästan till 23 igår trots att hon brukar somna vid 20. Ja lagom är nog bäst när det gäller vädret, inte för kallt och inte för varmt..




 
Tyvärr är det ingen sandstrand på den badplats som ligger närmast där vi bor, bara en liten brygga som man får kliva ner i vattnet från. Det finns dock flera små badstränder någon kilometer längre bort, men vi brukar ändå välja den här platsen eftersom det finns en kiosk med gott och billigt fika, viktigt att man ska kunna köpa glass efter badet om Alva får bestämma! Imorgon blir det dock stranden med vänner, vi får hoppas att det känns lite svalare där än på mina föräldrars tomt!




Finaste Småfolkklänningen och bästa solhatten från Åhlens, vi har både en rosa och vit då modellen var så bra!
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0