På besök hos kameler!

Publicerat: 2014-08-10 Kl: 19:17:00 | I kategori: Semester/Utflykter |





Efter att ha haft en väldigt varm och svettig juli så var det ganska skönt att klä oss i långärmat igen igår kväll då vi hade grillfest ute på gården! Och jag som hade tänkt att vi skulle åka och bada idag, men det är mycket kyligare i luften nu så det blev inget av. Istället har vi besökt ett tivoli som slagit upp här i stan över helgen! Sockervadd, slush och karuseller blev ju ganska bra det också ♥ Det har blivit mycket karuseller för Alva den här sommaren - karuseller och djur.

De här bilderna är från förra helgen då vi besökte Tomas och Ninas stuga, och då passade vi på att göra ett besök på Mickelbo gård som ligger i närheten! Ett tips för alla er Umebor, det ligger i Mickelträsk några mil härifrån.




Alva älskar verkligen hästar och frågar ungefär varje dag om hon inte kan få en häst, "snäälla mamma jag kan väl få en häst? Jag lovar att jag kan ta hand om den själv, jag kan bygga ett stall eller ha den ute på gården, snäälla mamma?!" Någon häst blir det inte, däremot har hon fått rida flera gånger i sommar på olika ponnyridningar!



Haha alltså dessa filurer var väldigt gulliga, tror det är alpackor om jag minns rätt!



Höjdpunkten var ju att få mata kamelerna såklart!



Tur det fanns ponnyridning också, Alva blev så glad när hon fick rida!



Elsa var nöjd och glad som vanligt bara av att titta på, men nästa år får hon också mata kamelerna!



Lyckan när man får hålla i såna här söta små gnagare ♥ Förutom dessa djur så fanns det lamadjur, kor, grisar och kaniner bland annat så ett väldigt mysigt ställe!


 

Kommentarer
Postat av: Lisen

Det är allt nåt speciellt med barn och djur😍

2014-08-10 @ 20:39:48
URL: http://www.nattstad.se/LISSEBO
Postat av: Dessie - en hjärtebarnsmamma ♥

Men så mysigt! <3

2014-08-10 @ 22:03:41
URL: http://blogg.loppi.se/dessie

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0