Färgglada bebiskläder!

Publicerat: 2013-09-24 Kl: 11:53:00 | I kategori: Barnkläder |





I helgen har vi varit nere i källaren och plockat upp Alvas gamla bebiskläder för att se om det behöver kompletteras något. Jag trodde faktiskt att det skulle vara mer, men jag vill minnas att jag sålde och skänkte bort en del när Alva blivit några månader. Det som är bra är att bebisen föds under vintern precis som Alva, så overaller och sånt har vi i små storlekar, och alla bodys och byxor är ju långärmade och avsedda för vintern.

Det ser säkert mycket ut, men kläderna på bilden är bodys i både storlek 50, 56 och 62 så det är 3-6 stycken av varje storlek typ. Får man en kräkbebis och inte vill tvätta varje dag så är det inte speciellt många känns det som. Alla kläder kommer från Lindex serie för nyfödda som var väldigt retrofärgglad för några år sedan. Jag tror det var säsongen innan Alva föddes, så allt är köpt på tradera för typ en tjuga styck. Bra på att fynda redan då alltså!





I samma kollektion som alla retrofina bodys på Lindex så fanns för några år sedan även den här underbara fleeceoverallen med moln som Alva hade och som nu bebisen kommer att bli så fin i ♥ Den brukar dyka upp på tradera varje höst och vår så det är bara att kika där för er som gillar den, finns även i rosa!

Frågan nu är ju vilka märken som har omlottbodys som är färgglada och roliga nu för tiden? Både Kappahl, Lindex och Hm som jag varit på den sista tiden har bara små bebiskläder i vitt, beige, ljusrosa och ljusgrått typ, och nästan alltid enfärgat. Jag vet att det är jättepopulärt nu men jag har lite svårt för just enfärgade och ljusa kläder som kombo även om jag alltid tycker att det ser jättegulligt på andras barn! Sen har jag även lite svårt att betala typ över en femtiolapp för ett plagg som växes ur på en månad, så jag ska kika runt på tradera lite mer, en tjuga per body känns mer lagom. Småfolk älskar jag ju, men deras bodys är inte i omlottmodell vilket jag helst vill ha när det kommer till storlek 50-56 så de får vänta lite grann.






Byxor med mudd uppe och nere tycker jag är det bästa, och alla byxor på bilden är från samma kollektion som bodysen. Nog hade Alva såklart någon body och byxa som inte var från just den här kollektionen, och en hög pyjamasar också men de orkade jag inte fota. Det här är som sagt bara de små storlekarna, jag hämtade upp och sorterade kläder upp till storlek 80. Men jag kommer inte att sälja på tradera denna gång, det blev en icakasse med kläder som ska skänkas bort istället då det inte är några speciella märkeskläder.

 
Däremot har jag fotat lite ytterplagg som jag ska lägga upp på tradera inom kort, bla den lila overallen från Molo i storlek 98 som Alva hade förra året, jag lägger upp länken till auktionerna inom några dagar beroende på när jag hinner!

 
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Håller med dig med färgglada kläder på barn. Handlar nästan alla barnkläder på lindex. Dessa muddbyxor i velour är grymma. Vi har nog hela färgskalan på dem, i alla storlekar. Det som är bra är att de kan ha dem när de egentligen är en storlek för små, pga muddarna.
H/ Malin

2013-09-24 @ 15:29:19
URL: http://www.lantlivetpafjallet.blogspot.com
Postat av: Linda

Jag tyckte också det var lättare att hitta kläder bra bebiskläder till Tyra jämfört med Folke. Köpte inte ett enda plagg från Lindex/Kappahl/HM till honom. Och vad skönt att höra att det inte bara är jag som är så sjukt less på Newbie kollektionen och allt vitt och grått!

Jag hade mycket mycket PoP till Folke, färgglada omlottbodies. Köpte mycket på rea/Tradera och PoPs egen köp och sälj sida.

2013-09-24 @ 19:48:22
Postat av: Elin - Livat på torpet

Jag gillar ha enfärgat upptill då ingrid har högvis med mönstrade, färgglada byxor :) HAr fått en dille på matchande byxor och dregglis :)

Annars kör jag med en härlig blandning mellan hm, lindex, polarn, molo, meandi :)

Kram

2013-09-25 @ 08:25:58
URL: http://www.elinteg.se
Postat av: Sandra

Jag hade massor med Lindex bodysar till joy (som blev fyra nu 17:e september) tänkte sälja av det mesta så om du olöst kan jag kolla vad som finns i retromönster/färger om det är ngt du vill ha. Tar typ en tjuga per plagg :) Med vänlig hälsning, Sandra

Svar: Hej! Vad snällt av dig att tänka på mig :) Om du ändå ska sortera och fota så får du gärna maila en bild till [email protected] så kan jag kika lite om det inte är så mycket besvär, annars om du säljer på tradera kan du tipsa om ditt alias sen när du lägger ut dem! Kram Elin
Elin

2013-09-25 @ 10:58:35
Postat av: Sandra

Min iPhone ändrar ju lite som den själv vill.. Det ska stå "om du vill" inte olöst :) haha

Tycker verkligen om att läsa din blogg, och dina illustrationer är helt fantastiska!

Med vänlig hälsning, Sandra (igen)

2013-09-25 @ 11:00:09
Postat av: Boosse

Hej Elin. Ett stooort grattis till bebisen i magen :) Vad roligt! Känner på mig att Alva kommer att bli en mysig och snäll storasyster.
Sedan jag slutade blogga slutade jag även att läsa bloggar. När jag väl började så smått nu i höst, blev jag galen. Kom inte in hit

2013-09-25 @ 18:31:38
Postat av: Boosse

...jaha där postades det för tidigt. I alla fall så hade jag glömt punkten mellan blogg och se. Klant! Hur som helst så har jag läst ikapp en del. Vad stor Alva har blivit. Det är ju galet! Hoppas att allt är bra med dig och din familj. Var roligt att hitta hit igen. Du kanske inte minns mig men jag var och kommer att bli igen en trogen läsare :)

Svar: Hej! Tack så mycket, ja det känns jättespännande med bebis igen :) Vad roligt att du hittat hit igen, klart jag minns din blogg :) Men jag jag tappade bort din blogg också där för ett tag sedan då du slutade skriva, bloggar du någonstans nu? Allt är bra med oss, hoppas att allt är bra med er också och jättekul att du läser igen :) Kram
Elin

2013-09-25 @ 18:34:35
Postat av: Elin Bjurek

Åh vilka söta kläder!!

2013-09-25 @ 18:56:11
URL: http://elinbjureks.se/
Postat av: Madelene

Hej Elin,

Så många fina kläder! Gillar själv det färglada och mönstrade :-) Gör lite eget som du kan kolla in på min FB sida om du vill :-) https://www.facebook.com/BenjaminOMollis

Svar: Tack för tipset! Kikade in på din sida, jättemycket fint i precis den stil jag gillar :)
Elin

2013-09-25 @ 21:10:01
Postat av: Isabell - mamma till Embla och Idun

Ellos har en del bodys i olika färger och mönster med omlottknäppning som du ville ha :) sen är väl priset sådär, jag tycker alla fall det är lite smådyrt med 99 kr för en body (som vissa utav dem kostar)

Svar: Tack för tipset, ska spana in! Ja 99 kr är lite dyrt, det får bli om de har någon bra rabattkod isåfall :)
Elin

2013-09-25 @ 22:31:15
URL: http://annaisabells.blogg.se
Postat av: hos familjen vanlig

Så många fina - som vanligt med dina kläder.... hittade inte alls så mycket fint bland barnens men har ändå inte köpt nåt nytt. Var runt på stan men blev trött när jag inte hittade det jag ville ha. Gillar ju Småfolk men har för mig att deras små bodies var väldigt breda i modellerna och det har inte passat här.
Men hur glömde jag Tradera?? Där ska jag kolla genast - vi saknar en overall i stl 56....
kram j.

Svar: Ja tradera är verkligen bäst när det kommer till de små storlekarna som inte används så länge, hellre flera billiga än en dyr :) Då ska jag kolla formen på småfolk innan jag köper på mig, Alva hade bara en och den sålde jag då den var för liten nästan direkt! kram
Elin

2013-09-26 @ 16:44:11
URL: http://sturegatan3.bloggplatsen.se
Postat av: Bloggmamman

Hej ! jag har också börjat få svårt att hitta fina och roliga kläder åt Ebba ! Tycker allt går i enfärgade gråskalor i ett försök att se "vuxet" ut. Inte alls dom där färglada roliga och lekfulla tröjorna !

Svar: Jag håller verkligen med, det känns lite trist med alla små vuxenkläder! Jag får köra på tradera tills trenden går över och det kanske blir färgglatt igen :)
Elin

2013-09-27 @ 08:42:10
URL: http://www.bloggmamman.nu
Postat av: Ekomorsan

Ja de "roliga" kläderna har verkligen försvunnit i sortimentet och det är second hand marknaden man får ge sig ut på om om man behöver förstärkning :) Philip hade mer "retro-kläder" när han var bebis än vad loppan hade. Fördelen med att barnen har samma färgskala på kläderna är att det bli lättare att fylla upp maskinerna. Så nu går barnen mest i marinblått, brunt vinrött och senapsgult :)

Svar: Ja det kommer nog bara att bli tradera som gäller nu från början, jag hittar verkligen ingenting i affärerna! Förutom dyrare märkeskläder då, men det är jag för snål för ;)
Elin

2013-09-30 @ 08:19:39
URL: http://www.ekomorsan.com
Postat av: Ekomorsan

Och muddbyxorna i velour är underbara när barnen är små!! Samma med sidoknäppta bodiesar!

2013-09-30 @ 08:20:33
URL: http://www.ekomorsan.com
Postat av: Fia

Ååå jag håller helt med dig! jag har också den där molnoverallen och älskar den! Mera sånt igen! :D

2013-10-23 @ 16:28:20
URL: http://fiadanforth.blogg.se
Postat av: Fia

Ååå jag håller helt med dig! jag har också den där molnoverallen och älskar den! Mera sånt igen! :D

Svar: Men visst är den underbar! Ja det är verkligen svårt att hitta färgglada bebiskläder nu, jag håller mig till tradera :)
Elin

2013-10-23 @ 16:28:21
URL: http://fiadanforth.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0