Helgens reportage!

Publicerat: 2013-10-20 Kl: 22:45:40 | I kategori: Alva 2-3+ år |





Igår kunde man läsa om Alvas rum i ett hemma hos-reportage i Folkbladets helgbilaga, jättekul att se det i tryck! Det gick väldigt snabbt, en vecka från det att vi blev kontaktade tills reportaget kom i tidningen och däremellan hann vi bli fotade (och jag hann städa Alvas rum extremt nogrannt och rensa en massa leksaker, skönt att få det gjort också!). Men det var tur att det gick så fort, jag blir alltid så nervös för sånt här så det var skönt att inte behöva vänta så många dagar på att se hur bilderna blev! När vi var med i tv4 lokalnyheterna för några år sedan (på grund av att vi var en av två umebor som var finalister i en barnrumstävling) höll jag nästan på att kräkas av nervositet både innan de skulle komma och innan jag sett hur det blev på tv, och jag kan fortfarande inte se det där reportaget trots att jag har det på Dvd. Men kul att spara, och om tjugo år kan jag visa det för Alva!





Jag tycker att reportaget i tidningen blev fint, och det var tur att jag själv inte var med på allt för många bilder. Höggravid med 15+ kilo och en utväxt på typ en decimeter kände jag mig inte på topp haha så det var bra att det var fokus på Alva eftersom det är hennes rum! Hon gillade verkligen inte när jag sa att det skulle komma några personer hon inte kände och fota på hennes rum, men efter att jag lovat en isglass efteråt (ja jag mutar ibland..) så tyckte hon att det skulle bli kul. Både reportern och fotografen var jättegulliga och lekte massor med Alva så det gick bättre än förväntat! Reportern Johanna Lindqvist som är redaktör för helgbilagan har en blogg där man kan  se lite fler foton som hon tog bakom kulisserna, här hittar man hennes blogg!





Jag vet inte om det går att läsa allt, men jag slänger in den här bilden ändå för att spara! Självklart har jag sparat ett ex av tidningen, eller två till och med då en ska ligga i Alvas minneslåda och en ska sparas själv, men ifall de skulle råka försvinna så är det alltid bra att ha kvar här på internet!



Kommentarer
Postat av: Johanna kaffepanna

Vilket fint minne det blir att spara till Alva. :) Tack för dina gulliga ord Elin, och tack för länken. Sköt om dig! Hälsa gullisAlva.
/Johanna

Postat av: Johanna Retrolover Alm

Så otroligt fint Elin! Du är en sån duktig inredare. Hoppas Leos rum blir lika fint som Alvas.

Svar: Men tack söta du :) Det tror jag garanterat att det blir, du har ju väldigt bra smak!
Elin

2013-10-21 @ 15:55:46
URL: http://retrolover.blogg.se/
Postat av: Tilda

Hej! Fin blogg! Kolla gärna in mitt senaste inlägg och se om du kan ge mig några tips, det skulle va jätte snällt. Kram ♡

2013-10-21 @ 16:24:03
URL: http://www.tildawallinn.blogg.se
Postat av: Helga

Hej! Fint, som alltid! å vad kul att ni valde klänningen från mig ;)
Kram

Svar: Hej och tack! Ja den är verkligen superfin din klänning och så matchande den ju Alvas rum så bra haha ;) Hon har kommit in i en rosa period just nu så prinsessklänningen var ju såklart ett självklart var enligt Alva, hon kallar den antingen prinsessklänningen eller kalasklänningen eftersom hon haft den på flera kalas! kram
Elin

2013-10-22 @ 20:40:06
URL: http://vinniebell.blogspot.se
Postat av: Boosse

Vad roligt med ett sådant stort repotage i tidningen! Roligt för Alva att ha i framtiden.

Jo avundsjuka lär det nog bli, mer eller mindre. Gick verkligen super med Maribel, jag som var så orolig. Det är nu, när Mavin inte längre är någon bebis utan har blivit stor (som hon själv säger) som hon inte är så varsam om honom längre annars har det gått toppen som tur är.

Svar: Ja jättekul! Nu tyckte hon inte att det var roligt att se sig själv i tidningen, hon ville bara lägga undan den direkt utan att kolla men när hon är 20 så uppskattar hon det nog ;) Skönt att det gått bra för er med syskonavundsjukan, lite får man nog räkna med men så länge de inte gör illa varandra allt för mycket bara! kram
Elin

2013-10-24 @ 23:42:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0