En himla massa barnrumsinspiration från Alvas rum!

Publicerat: 2013-11-17 Kl: 18:40:42 | I kategori: Hemma hos oss - Alvas rum NYA LÄGENHETEN |





För några veckor sedan var Alvas rum med i ett hemma-hos-reportage i lokaltidningen, och då fotade jag hennes rum innan de kom hit eftersom det typ aldrig varit så städat i hela rummet samtidigt förut. Oftast är det ju någon hörna där allt ligger huller om buller, men för en gångs skull var hela rummet tipp topp. Och när jag tänker efter så har jag inte gjort något blogginlägg med hela Alvas rum i samma inlägg, så jag tänkte att det var dags nu! Jag får många frågor både här i bloggen och på instagram angående vart hennes prylar är köpta, så det blir ett kombinerat inspirations/tips på köpställen-inlägg.  Varning för många bilder och låångt inlägg dock..





Jag flyttar om prylarna i Alvas rum rätt ofta, men så här såg det ut vid fototillfället
. Nu har jag flyttat hushyllan eftersom jag inte ville att den skulle ramla ner när hon sov, och den söta dockan och björnkudden är ju bebisens och ligger i spjälsängen och väntar. Men hur som helst. Vimplarna ovanför sängen har jag gjort själv av papper, ett väldigt enkelt och roligt pyssel till barnrummet!

Hushyllan som jag klätt med fina papper kommer från Sveas Design och björnkudden från Ferm living kommer från Miniroom (där också den underbara dockan kommer att komma in inom kort, själv köpte jag den från Danmark men nu kommer den snart att gå att köpa här i Sverige för alla er som frågat! Jag tipsar på bloggen när den finns att köpa!). Molnkudden är köpt för flera år sedan på Lagerhaus, och ugglan är också några år gammal och kommer från Lillatussilago.





Brevid sängen står en garderob från Ikea som vi använder som leksaksförvaring. Där får det plats alla Alvas böcker, spel, pussel, lego, tågbana, My little ponnys och lite annat smått och gott som man vill kunna gömma undan när det inte används. Vi hade en expedithylla innan men jag tyckte den såg stökig ut jämt, så jag blev himla nöjd med den stängda förvaringen!

Gungelefanten får jag väldigt ofta frågor om, men jag kan bara tipsa om att märket heter Kids company eftersom den är slutsåld där jag köpte den för några år sedan. Kakfatet kommer från Kids concept och godbitarna från bland annat Bombadill.





Alvas rum är nog himla mycket mindre i verkligheten än vad det ser ut på bilder, men jag har försökt göra olika "hörnor" eller vad man ska kalla det. Olika ställen för olika lekar. Kuddhörnan har hängt med sen förra lägenheten då hon bara var några månader gammal, och efter nästan fyra år börjar jag tröttna på den lite lite grann. Det är ju i princip samma kuddar som när hon var ett halvår gammal, så jag försöker lägga till någon ny kudde då och då för att det ska bli lite nytt iallafall! Alva älskar den och vill absolut ha kvar den, så det får hänga med ett tag till. Himla mysig att ligga och läsa böcker i är den iallafall så en kuddhörna rekommenderar jag till alla som ska inreda barnrum!

Roboten och den svarta ugglan är flera år gamla och är köpa på Lagerhaus, sen är molnkuddarna från Färg & form, några är hemmasydda och några är från Blafre. Molnen på boklisterna ovanför kuddhörnan har jag klippt ut själv i kraftigt papper.





Stringhyllan ovanför kökshörnan är en favorit, jag möblerar om ofta där också men den är alltid fylld med färgglada prylar! Den lilla diskbänken ska få ett skynke för hyllorna, det ser alltid lite rörigt ut även om det är nystädat. Lejontallriken och de söta pompomdjuren är designade av Ingela P Arrhenius, plåtburkarna kommer från Blafre, servisen i pastell från Ikea och ugglebrickan från Isak.





När vi köpte en större säng till Alva så möblerade vi om lite grann, och jag hade tänkt göra om på väggarna också. Men nu får det vara som det är, vi har betongväggar överallt så det är ett himla projekt varje gång en hylla eller tavla ska skruvas upp.

Det jag får mest frågor om fortfarande är nog den prickiga mattan. Det är en ullmatta som är sjukt jobbig att hålla ren, men fin är den och kommer från Mio för några år sedan. Hyllorna brevid Alvas säng kommer från danska Sebra och går även att hänga upp på väggen om man vill.

 
 

 Molnkrokarna kommer från Åhlens och den söta resväskan från Mini labo. Sen är det en hel del hemmapysslat också, som molnet och regndropparna som jag gjort av papper och tygbokstäverna som jag sytt. Printsen med räven och ugglorna är från mitt eget märke elina studio och går att köpa här i bloggen, gå in på "mina barntavlor" i vänstermenyn för att se alla mina motiv. Den söta nattlampan såg jag precis kommit in hos Miniroom, väldigt prisvärda då de kostar just över hundralappen!





Kommentarer
Postat av: Malin - allt och lite annat

Åh vilket drömbarnrum! Superfint och mycket bra inspiration! :)

2013-11-17 @ 22:04:37
URL: http://alltochliteannat.se
Postat av: Isabelle (Isa)

Så underbart fint rum! Så himla duktig du är. Får man vara så ofin och fråga om du kan fota inifrån garderoben. Skulle så gärna vilja köpa en likadan, men vet omöjligen hur man ska inreda den.

Jag följer dig på instagram ;0)

Må så gott!
Med vänlig hälsning,
Isabelle

2013-11-17 @ 23:06:45
Postat av: Beatrice, mamma till Robin och Jennifer

Massa inspiration till Jennifers rum! Härligt och TACK för det :)

Postat av: Linda Cathrine Liljemalm

Superfint! Älskar verkligen ugglekuddarna :)

2013-11-18 @ 14:35:43
URL: http://lindacathrine.se/
Postat av: Theres - sett sagt och gjort

oj vad fint!

2013-11-19 @ 19:47:19
URL: http://settsagtochgjort.blogspot.com
Postat av: Amanda

Jättefint rum!!
Undrar vart du har hittat det gula moln-bäddsetet?

Svar: Tack så mycket! Det kommer från färg och form och jag har köpt det från lekmer.se, men jag vet inte om det finns längre då jag hört att gult har utgått ur sortimentet, mvh Elin
Elin

2013-12-03 @ 21:01:09
Postat av: Margona Strömberg

Hej :) och stort grattis till lilla tillskottet i familjen :) toksöt är hon!!!!
Kikar in för lite ny inspiration och hittade genast minivimplarna av tejpen...sånt ska vi hem o pyssla efter nyår :)
Men nu undrar jag vart du köpt bilden på månen med mustaschen??? Eller är det din egna design??? tokfin va den ju!!!!

Gott Nytt år önskar jag dig och din familj!!
Mvh Maggi

Svar: Tack snälla du, och god fortsättning på er! Vad roligt att du blev inspirerad, sånt blir jag glad över att höra :) Postern har jag köpt från modelmini.se, den finns på lite olika ställen men googla poster moon + fur neil så hittar du den :)
Elin

2013-12-31 @ 01:04:40
URL: http://norrlandkarlekinredning.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0