Elsas molnmobil

Publicerat: 2013-11-29 Kl: 19:09:00 | I kategori: Barnprylar |





Man har ju inte så mycket tid över med en nyfödd och en treåring, ungefär så mycket tid att man får välja mellan att duscha eller äta lunch, så pyssel och bloggande är inte så prio. Men idag efter förskolan har jag och Alva haft pysselstund medans Elsa sov, och då lyckades jag faktiskt göra färdigt hennes molnmobil som jag började med för några veckor sedan! . Som alltid när jag pysslar så hade jag en idé i huvudet hur den skulle se ut, och den blev inte alls lika fin som jag hade tänkt typiskt nog. Jag har köpt en mobilarmatur med fyra armar, så jag hade tänkt göra minst fyra moln och två luftballonger, men så tog det vita papperet och min ork slut ungefär samtidigt så då fick det bli en lite enklare variant.

Jag har sett många göra mobiler med pinnar så en sån fick det bli i stället,  och som tur var så har det legat en pinne i helt lagom storlek i hallen i flera veckor som Alva hittade på väg hem från förskolan. Hon blev lite sur när hon såg att jag tagit den till mobilen, men jag lovade att vi skulle plocka en ny pinne i helgen och då gick det bra haha..





Jag gjorde ju ett kollage med fina inspirationsbilder på molnmobilder för några veckor sedan, och jag har tagit lite inspiration här och där men gjort min egen variant! Jag har inte följt någon mall eller så, så jag har ingen direkt beskrivning, men till molnen har jag använt sex lika stora moln som jag klistrat ihop en halva i taget på, lite svårt att förklara. Luftballongerna är också sex stycken likadana former i olika färger som man viker på hälften och limmar ihop, och sen dekorerade jag dem lite grann med washitejp!





Jag har tyvärr inte kunnat hänga upp den ovanför spjälsängen än då sängen blivit någon slags avlastningsplats och är helt proppfull med diverse täcken, filtar, rentvätt och kuddar, samt att själva mobilhängaren som man sätter på kanten av spjälsängen ligger nere i källaren någonstans. Men jag ska försöka få dit den snart även om Elsa inte sover i spjälsängen och nog inte kommer att göra det de närmaste månaderna heller!

 

Kommentarer
Postat av: Elin - Livat på torpet

Men sån fin! Du är riktigt duktig! Elsa kommer att älska den :)
Kram

Svar: Tack Elin! Ja jag hoppas att hon gillar den, om hon inte får tag på den med sina starka små nypor haha, inte så bra att använda papper kanske men jag får hänga den högt upp ;) kram
Elin

2013-11-30 @ 08:46:53
URL: http://www.elinteg
Postat av: Annsofie johwlin

Hej!
Vilken fin blogg du har!
Bildgooglade på blå virkad apa och hittade hit.
Vår 2-åring har en sådan som sin gose. Men nu har vi tappat bort den!!!!! Har precis kommit in efter att varit ute o letat, han var med på promenaden i eftermiddags, men hittade den inte :(
Tänker vara oförskämd o fråga om du kanske har den kvar o isf skulle vara intresserad av att sälja den.
Mvh Annsofie


Svar: Hej! Tack så mycket! Men vad tråkigt att ni tappat bort den fina apan, vi har den kvar men dottern gillar den massor så jag kan tyvärr inte sälja den :( Hoppas verkligen att ni hittar den, jag köpte den på barnparadiset.se tror jag för några år sedan men den kanske är slut där, Mvh Elin
Elin

2013-11-30 @ 22:19:37
Postat av: Boosse

Meeeen så fin! Du är famtastiskt kreativ Elin!

Svar: Tack snälla :) Jag försöker hålla kreativiteten uppe men vi får se hur det går, jag märker redan av amningshjärnan ;) Kram
Elin

2013-12-01 @ 20:53:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0