En hel hög barnböcker!

Publicerat: 2013-03-13 Kl: 20:21:52 | I kategori: Film/Litteratur/Musik |





Förutom böcker som Alva fått i present så tror jag inte att vi köpt några sedan förra årets bokrea, och för några veckor sedan bar jag ner en hel påse med småbarnsböcker till källaren vilket innebar att det var dags att bunkra upp i bokhyllan igen! Jag älskar både böcker och bokrea och läste säkert en bok i veckan innan Alva föddes, men nu får jag vara glad om jag läser en bok var fjärde månad eller så. Mest barnböcker som plöjs igenom för tillfället alltså..





Dessa har vi lyckats köpa hem under den senaste tiden! Några är från butik och några från nätet. Mest gillar jag att köpa i butik såklart så att man kan bläddra och se hur mycket text det är och hur bilderna ser ut, så några av de jag köpte på nätet var kanske för mindre barn då det visade sig bara var någon mening på varje sida trots att de låg under kategorin 3-6 år. Castor bakar var en av böckerna med ganska lite text, men eftersom den handlar om bakning samt slutar med recept på sockerkakan som Castor bakar så visste jag att Alva skulle älska den, och det gjorde hon! Så jag har lovat att vi ska baka Castors kaka någon dag!

Annars tycker jag att det är lite svårt att avgöra hur mycket text det ska vara, Alva gillar både böcker med bara någon mening på varje sida men kan även sitta och lyssna på Pippi långstrump som ju är väldigt mycket text. Det beror nog mer på handlingen och hur spännande boken är! 




Det har blivit väldigt mycket hängande i Alvas kuddhörna den senaste tiden alltså!


Helt uppslukad. När jag inte läser för Alva så läser hon själv för sina dockor och gosedjur! De böcker som hon haft länge typ Vemböckerna kan hon utantill och sitter och har högläsning med ♥



Alvas favoriter av de nya böckerna var som jag nämde ovan Castor bakar, men även Leni är ett sockerhjärta och Det är en gris på dagis. Vi har läst allihopa i rad flera gånger om, förutom Petras prick som Alva inte velat läsa än.. 

Tipsa gärna om vad era treåringa gillar för böcker, det är alltid så kul med nya boktips!



Sen vill jag bara påminna om tävlingen i samarbete med Castanea där man kan vinna en stockholmsweekend värde ca 4600 kr! Det är få tävlande hittills = stor vinstchans!! Tävlingen hittar ni här!

 
 
 

Kommentarer
Postat av: ♥ Tirja ♥

Åh jag vill också ha en kuddhörna till barnen, men det får inte plats i deras rum :(
Längtar tills vi bor i hus så man kan fixa med varsitt rum åt barnen.
Nu har det så otroligt fint och färgglatt i hennes rum!

2013-03-13 @ 22:39:35
URL: http://tirja.blogg.se/
Postat av: Linda

Min son blir 3 år nu i maj och han gillar böcker som också finns på film. Tex bilar, nalle puh osv för av någon orsak tycker han de är skoj att jämföra boken och filmen hihi. Annars tycker han om böckerna: "god natt lilla Björn" , "ett trollbröllop" , "alfons Åberg" , "Bamse" och många där till :) men han har inte ro att sitta och titta i böcker eller höra mig läsa på dagarna utan oftast blir de vid läggdags.

2013-03-14 @ 07:12:12
URL: http://Http://melly.blogg.se
Postat av: Emma

Pettson, Mamma Mu och böckerna med Gittan går här hemma. Det ska gärna vara lite så där tokroliga böcker :)

Svar: Lite sent svar! Men tackar för tipset, vi har inte läst någon av dessa så ska ha det i minnet!
Elin

2013-03-15 @ 18:24:28
Postat av: bitskemma

min snart treåring fastnade för "Fia och djuren" böckerna- jag köpte de på bokrean på maxi och hon föll pladask;) lagom med text för både mamman och treåringen oxå;)

Svar: Lite sent svar men men ;) Tack för tipset, jag har inte kollat i fia och djuren men ska spana in!
Elin

2013-03-19 @ 16:25:40
URL: http://bitskemma.vimedbarn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0