Beroende av washitejp!

Publicerat: 2013-03-07 Kl: 21:51:00 | I kategori: Inredning |





Det är flera av er som undrat var jag köpt min washitejp, så jag tänkte tillägna ett inlägg till den här beroendeframkallande lilla prylen. Jag vet faktiskt inte hur jag klarade mig innan, för jag har använt den till massor av olika saker de senaste månaderna! Det som är så bra är ju att den inte lämnar några märken, men däremot sitter den inte sådär superbra som man gärna skulle önska. Men man kan ju inte får allt här i världen.

Jag har iallafall köpt mina på lite olika ställen -  de prickiga kommer från Py hobby ,ett fyrpack mönstrade köpte jag från Mokkasin, och de mindre randiga längst uppe kommer från Lilla tussilago. De går nog att köpa lite varstans skulle jag tro, jag har hört att de finns på Clas Ohlson också men där har jag inte sett några.





Här använde jag dem först, till att göra min inspirationsvägg i datarummet. Som flera av er kommenterat tidigare så sitter de inte så jättehårt. De rasar ner ibland, så på några månader har jag fått tejpa om flera av dem vilket är lite trist, man kan alltså inte hänga upp allt för tunga posters.




Mest använder jag dem när jag pysslar (vilket jag visst inte hinner så ofta, så det är mer att jag kommer på saker som jag ska pyssla med s n a r t..) samt när jag fotar till bloggen eller mitt företag. Det är så enkelt att hänga upp sånt som ska fotas och flytta runt utan att det blir märken! När det kommer till pyssel så finns det massor av kul att göra, jag har själv tänkt att dekorera tråkiga förvaringslådor framöver, och jag har dekorerat till exempel födelsedagskort och julkort.




Jag dekorerade en burk lite snabbt och har som pennburk. Helt off topic men alltså päronet. Love it ♥



När det kommer till att hänga upp pyssel så är washitejp guld värd! Inga märken på väggen om man vill flytta runt det. Sen att det kanske kommer att ramla ner en regndroppe då och då är en annan historia..



Att jag aldrig lär mig. På Alvas kalas hängde jag upp dessa pompoms med washitejp i stringhyllan (virade den flera varv runt, annars hade den aldrig hållit), men såklart ramlade de ner mitt i natten och väckte oss. Nu sitter de i Alvas rum men rasade ner där också, så ska komma på något annat sätt att hänga upp dessa. Pompoms + Washitejp = ett big no no alltså..


Tipsa gärna om några andra bra användningsområden! Sen måste ni bara kika in här inom någon dag eller två, för jag håller på att förbereda för en tävling med ett vääldigt bra pris om jag får säga det själv!

 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna - Mamma till Lilly, 1720gram kärlek

Jag har också blivit beroende, räknade och insåg att jag hade 53 rullar, mannen tycker att det räcker för ett tag nu :) Men det är ju så kul att ha i olika färger och mönster!

2013-03-08 @ 01:01:10
URL: http://johannaastenvall.blogg.se
Postat av: Johanna / Fru form o fix

Och jag som inte provat än... :-) Jag har förstått att jag missat nåt!

Svar: Ja det måste du verkligen prova! Lite farligt också för börjar man så blir man lätt fast ;) Det finns nog massor av roliga användningsområden som man inte upptäckt än!
Elin

2013-03-11 @ 20:54:57
URL: http://jdolk.blogg.se
Postat av: Louise

Hej! Har vitmålade väggar hemma och vill gärna sätta upp foton med washitejp men är orolig för fettfläckar. Har du märkt om det blir några fettfläckar efter tejpen?

Svar: Hej! Jag har bara satt upp dem ovanpå tapeter och inte målade väggar, men just fettfläckar har jag inte fått, däremot har tapeten rivits sönder lite och av den svarta tejpen blev det lite svarta märken runt :) mvh Elin
Elin

2014-01-06 @ 13:36:21
Postat av: Kajsa

Hej tror ni att det går att använda på en spegelram som är gjord av trä? Får inte måla spegeln så washi tape verkar ju bra förutom att det inte håller

Svar: Hej! Svårt att säga men om den är helt slät så kanske det funkar, jag har använt det på trä men och det har hållit men man ser skarvarna ganska mycket 😊
Elin

2015-05-10 @ 12:53:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0