Midsommar!

Publicerat: 2013-06-26 Kl: 20:45:50 | I kategori: Högtider (Jul, Nyår, Påsk, födelsedagar) |






Nu är nog de flesta ganska less på allas midsommarbilder, men det är kul att ha kvar i bloggen här kommer några av mina! Även om vi inte fotade så mycket utan mest tog kort på Alva. Som vanligt..

Som jag skrev i förra inlägget så spenderade vi midsommar samt hela helgen tillsammans med min mamma och pappa och min mormor och morfar ungefär tio mil norrut i huset som är min morfars barndomshem och som vi delar med släkten. Vi åt sillunch, grillade och avslutade med jordgubbar och grädde. Skulle tro att ungefär halva Sverige hade samma meny men jag gillar traditioner! Min pappa byggde en liten midsommarstång så att vi skulle kunna dansa små grodorna och min mamma gjorde en jättefin krans till Alva.




Alva älskar att dra fram alla gamla små cyklar och trampbilar som står i ladugården, det är sånt som släkten haft när de varit små. Hon var så himla fin i sin blomsterkrans ♥




Min mormor fick låna Alvas midsommarkrans och Alva och Andreas är nere vid älven och kikar.



Haha det här var den enda bild jag fastnade på. Vi var nere vid älven och fiskade på kvällen och den här outfiten behövdes för att skydda sig från alla myggor..




 

Kommentarer
Postat av: jenny - mammaliv i nashville

Underbar krans!! Vilket härligt firande ni fick! :)

2013-06-27 @ 02:25:24
URL: http://jennybenny.se
Postat av: johanna

härliga bilder :)

Kolla gärna in min blogg där jag skriver om förberedelserna inför min flytt till Kalifornien. 9 augusti smäller det! :D

2013-06-27 @ 10:48:56
URL: http://jafalk.blogg.se
Postat av: annayellowbanana

härliga bilder!

2013-06-27 @ 12:10:10
URL: http://annayellowbanana.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0