Äntligen dags att plocka fram alla fina sommarklänningar!

Publicerat: 2013-06-13 Kl: 09:37:44 | I kategori: Barnkläder |




Några av alla färgglada sommarfavoriter i Alvas garderob!


Klockan är bara nio, men Alva har redan hunnit rita med kritor och tuschpennor, vattenfärg, blött ner och torkat alla väggar i badrummet och spelat spel. Det vi verkligen ska hinna idag är att rensa och vika om allt i hennes garderob då det ser ut som ett knövligt slagfält därinne. Fast jag vet inte om jag får så mycket hjälp från Alva, hon sa att hon inte tänkte rensa bort ett enda plagg, allt skulle vara kvar även om det är för litet.. 

När det är ny säsong så är det oftast dags att fylla upp garderoben med sånt som blivit för litet, men i år har jag hittills bara köpt nya badkläder samt ett gäng trekvartsleggings till Alva eftersom dessa blivit för små sen förra sommaren. Inte så konstigt kanske eftersom alla leggings var i storlek 86 typ och köptes redan förrförra sommaren men ändå.

Alla dessa fina klänningar ovan är kvar från förra sommaren men kan användas i år, så jag behöver faktiskt inte köpa så mycket mer! Flera av dem från Småfolk köpte jag i slutet på förra sommaren när det var halva priset i alla webshoppar, jag valde då storlek 104/110 eftersom Alva då hade 98/104 på kortärmade klänningar, men de är rätt stora i storleken så de kommer definitivt funka minst en sommar till.




Alla ovan kommer från Småfolk förutom den i mitten som är köpt ny på tradera, den är hemmasydd samt den med moln som kommer från Meandi.



Även här är alla från Småfolk förutom den blå med havsmönster som också är från tradera, hemmasydd. Mina två absoluta favoriter är de två längst fram med landskapsmönster, hur fina som helst! Båda är köpta från tradera, jag tycker att det är så bra att köpa billigt begagnat eftersom Alva är rätt bra på att rulla runt och smutsa ner sig, och jag vill absolut inte tänka att hon inte får använda kläderna av rädsla att de blir förstörda, kläder är ju till för att användas!



Ibland händer det att jag köper nåt enfärgat plagg för att det kan vara bra att ha på förskolan eller nåt, men jag ångrar mig alltid haha, färgglatt och mönstrat är mer min melodi!


Det var sommarklänningarna det, nu ska vi rensa Alvas garderob och se hur mycket som har blivit för litet. T-shirts vet jag att hon bara har ett par stycken av, så det gjorde jag en beställning på förra veckan då Please mum hade flera Småfolkt-shirts för halva priset, så nu väntar jag bara på det paketet ♥


 

Kommentarer
Postat av: Malin

Visst är dessa färgglada mönstrade kläder helt underbara! Det bästa är att fläckar inte syns så tydligt heller. För det är ju omöjligt att INTE få fläckar på barnkläder.
Ska ta och kika lite på tradera, för My´s garderob har inte många klänningar för sommaren. Tack för tipset!

2013-06-13 @ 10:12:06
URL: http://www.lantlivetpafjallet.blogspot.com
Postat av: ♥ ♥ ♥ BAMBI ♥ ♥ ♥

Åh, så färgglada och fina! :)

2013-06-14 @ 08:33:58
URL: http://bambi.blogg.se
Postat av: Karin O

Tack för kommentaren:)

Vilka härliga färger!

2013-06-14 @ 10:18:59
URL: http://kakansemlanoliven.se/
Postat av: Fatma

Sött!

2013-06-14 @ 14:04:49
URL: http://fatmas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0