Alvas födelsedagspresenter!

Publicerat: 2013-01-23 Kl: 22:07:29 | I kategori: Barnprylar |




Träleksaker tycker jag är det bästa, och speciellt matleksaker som Alva leker så mycket med! De fina träglassarna kommer från Jabadabadoo, men hamburgarna och korvarna som Alva fick av mormor och morfar vet jag inte vilket märke det är då jag kastat kartongen. Hon har iallafall lekt med dem massor och bjuder oss! Pappa får dock sojakorv såklart..



Jo men visst lyckades vi samla ihop en hel del presenter till Alva på treårsdagen trots att hon precis fått en massa julklappar och inte behövde någonting alls egentligen. Jag tycker att det är så roligt att spara sånt här, och samtidigt kanske någon får ett tips eller två vad man kan köpa i present till en tråring! Här kommer iallafall en massa bilder på alla presenter som hon fick på födelsedagen, däremot har jag inte fotat det hon fick på barnkalaset med det var jättefina saker det med, flera spel och pyssel bland annat.

Bara för mitt eget minnes skull så gav jag och Andreas träglassarna, honeycombsen, två memory, ugglepussel, affischen, tröjan, smådockorna och my little ponnysen. Resten av alla fina saker fick Alva av våra snälla familjer!




En jättefin jubileumsbox med Alfons samt honeycombsen av Ingela P Arrhenius. Dessa är så fina att jag nästan fäller en tår, visar dem i ett eget inlägg!




Det blev ett till memory från Djeco eftersom Alva gillade det förra så mycket. Sen är det memoryt som jag köpte i julklapp egentligen, ett ugglepussel från Sebra som jag köpte i Stockholm i höstas, samt ett pussel från Djeco. Alva fick ju det som såg ut som en kanin i juklapp och det var precis lagomt svårt! Hon har flera som är för lätta som ska rensas bort, så egentligen har hon nu bara dessa två och kaninen som känns lagom. Bra köp alltså!




Denna underbara poster har jag velat köpa i flera år, så nu slog jag äntligen till! Den ska får sitta ovanför Alvas kuddhörna.



Tröja från Småfolk som jag köpte runt jul, kostade en hundring på rea med en rabattkod. Som hittat! Sen är det två Emmaböcker, några filmer och ritblock och klistermärken i bakgrunden.




Det här var ju det bästa enligt mig! Mina gamla My little ponnys från slutet av 80-talet! Det här blev en nostalgitripp deluxe för mig själv när min snälla pappa hjälpte mig att leta fram det från vinden. Slottet saknar högra sidan och tyvärr är draken Spike försvunnen tydligen (han var min favvo..), men annars är det i fint skick!





När jag var och köpte tårtingredienser på Ica Maxi till kalaset så kände jag att jag mest bara köpt saker som jag själv tycker är fina och inga leksaker, så de små dockorna fick följa med hem därifrån då de bara kostade 69 kr för allt, och jag visste att Alva gillar sånt här mer än finprylar..

Sen är det pärlor, ett pusselspel samt skridskor från farmor och farfar! Vi har redan åkt två gånger i helgen (en liten stund per gång bara men övning ger färdighet!) och eftersom Andreas är superduktig på att åka och bodde på hockeyplanen när han var liten så har hon det nog i blodet! Om hon inte fått mitt blod det vill säga, jag som åkte in i snöhögar på skolgympan för att jag inte kunde bromsa haha..



Kommentarer
Postat av: En pojkmammas vardag - blivande trebarnsmamma

ÅH, vilken nostalgi med my little ponnies ... hade också det där slotten och flera hästar. Och om jag inte minns fel hade jag flera olika spikes ?! Måste nog leta fram mina hästar jag med :)

Jätte fina saker fick Alva! Och dom där Emma böckerna .. nostalgi igen ;)

Kram

2013-01-24 @ 08:59:32
URL: http://www.elinteg.se
Postat av: Johanna / Fru form o fix

Fina och bra presenter! Jag gillar också trä- och tygmat till barnens rum, håller länge och känns bra att leka med.

2013-01-24 @ 09:08:45
URL: http://jdolk.blogg.se
Postat av: Carro - trebarns mamman på Gran Canaria!

Jag har aldrig sätt korvarna eller hamburgaren tidigare, så fina!

2013-01-24 @ 13:18:45
URL: http://carrosungar.blogg.se
Postat av: Ida

Vilka fina presenter!!
Min lilla tjej blir tre om en månad och vi funderar så fram och tillbaka vad vi ska hitta på åt henne! Det är svårt när det är så nära jul och när hon redan har så mycket!
Gillade trämaten jättemycket, önskade det åt henne till jul, men då fick hon en massa annat! Jag får ut och leta!! Tack för att du delar med dig :)
Ha en skön dag!

2013-01-24 @ 13:42:22
URL: http://www.idaochlivet.blogspot.com
Postat av: emmaskakel

Oj har också en liten tjej här hemma som precis fyllt 3 år. Visst är de svårt att komma på BRA grejer att önska sig precis efter jul och allt. Tyckte du lyckades bättre än mej... jättefina saker.

2013-01-25 @ 12:55:42
URL: http://www.emmaskakel.blogg.se
Postat av: AnnaMalin

Så mycket fint Alva fick!! Vad roligt att du också hade kvar dina ponnysar. Liv leker just nu för fullt med mina, blir ju verkligen nostalgisk själv, minns hur kul jag hade. Vet inte ens om det finns liknande ponnysar att köpa längre?

KRAM till dig

2013-01-29 @ 13:48:27
URL: http://annamalinform.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0