Lite finheter.

Publicerat: 2013-02-24 Kl: 21:54:15 | I kategori: Hemma hos oss - Alvas rum NYA LÄGENHETEN |




Sebrahyllan med bara finprylar! Jag var ju tvungen att försöka hålla fint i hyllan åtminstone eftersom andra halva av rummet var lite kaosartat innan lördagskvällen..



Förutom att Alva har haft magsjuka och jag jobbat exakt hela helgen så har vi även hunnit fixa lite på Alvas rum. När jag kom hem efter ett niotimmarspass på lördagen så hade Andreas och Alva varit inne hela dagen och storstädat och skruvat ihop garderoben som vi ska ha som leksaksförvaring i Alvas rum istället för expeditbokhyllan. Den sistnämda såldes för några dagar sedan, och de tre-fyra dagar som vi inte haft någon förvaring alls så har i princip varenda pryl Alva äger legat på hennes golv..

Hon var själv himla nöjd över att ha allt så tillgängligt, men själv blev jag väldigt lättad på lördagskvällen då vi ställde in garderoben och fyllde den med både böcker, spel och leksaker. Det blev precis så bra som jag hoppades på och rummet kändes genast mycket renare och inte så stökigt. Massor av prylar som till exempel My little ponny-slottet har inte haft någon speciell plats utan alltid stått framme och stökat, men nu lyckades vi trycka in i princip allt förutom finprylarna, ni vet dom som man vill ha framme bara för att de är fina trots att de inte har någon funktion typ..




Nybadad sjukling i fredags. Vi gillar finprylar båda två, jag gillar att ställa upp dem i hyllor så att man bara kan beundra dem, och Alva gillar att plocka ner allt igen och leka med, gärna gömma bort allt i en väska eller så..



Ja som ni ser så har jag inte hunnit fota själva gaderoben, jag ska fota den så fort jag hinner men jag måste köpa ett nytt objektiv först så att man fota lite på avstånd. Nu har jag bara ett fast 50objektiv vilket gör att jag bara kan fota närbilder tyvärr.


Här ovan ser man förresten mitt rävmotiv i den stora storleken, 30x40 cm!


Jag tänkte även påminna om att det är sista dagen imorgon att tävla om ett presentkort värde 400 kr på Riceprylar från Hjärtat mitt! Här hittar du tävlingen.


 

Kommentarer
Postat av: Linnea

Hej! Va fint du gör! Den där söta turkosa ugglekudden, var hittar man den någonstans?

Med vänlig hälsning, Linnea

Svar: Tack så mycket! Den kommer från Lagerhaus, ja visst är den söt :) Mvh Elin
Elin

2013-02-25 @ 19:17:32
Postat av: Isabella

Hej! Jag hittade din blogg via Styleroom när jag försökte få inspiration till barnrum och jag måste säga att detta nog är det finaste jag sett! Allting passar så otroligt bra ihop. Den där mattan är verkligen underbar, efter fem (!) timmars surfande har jag nu hittat en sida på Internet som har den och som fraktar till Sverige, vilken lycka=) Detta är min nya favoritblogg!

Svar: Men tack snälla du för din gulliga kommentar, vad glad jag blir! Vad kul att du hittat mattan, det är såå många som frågat efter den men den verkar ha varit slut ett tag så bra jobbat att leta i fem timmar :) Jätteroligt att du börjat följa bloggen, kram Elin
Elin

2013-02-27 @ 09:48:37
Postat av: Linda

Hejsan! Jag har följt din blogg ett tag nu men jag har nog aldrig kommenterat, så här kommer första :) Jag har just återupptäckt mitt gamla intresse med att rita och måla och är ett stort fan av dina underbara barntavlor! Jag har nu en liten fundering om hur du går till väga för att få in dem i datorn.. eller ritar du allt från grunden i datorn? Och vilket program använder du?
mvh Linda

2013-03-03 @ 23:04:33
URL: http://lindasfagravarld.se
Postat av: Elin

Så mycket fint! Jag ska tipsa om fina barnbloggar i min blogg och då kommer du med där.

Svar: Tack! Men vad gullig du är, vad roligt att du gillar bloggen! Då ska jag hålla utkik efter ett sånt inlägg :)
Elin

2013-03-12 @ 09:21:57
URL: http://barnsaksbloggen.wordpress.com/
Postat av: Caroline

Hejsan!
Jag måste bara skriva och säga om din dotter mot förmodan skulle tröttna på den turkosa ugglekudden så skulle jag mer än gärna köpa den. Har letat med ljus & lykta efter en egen. Maila mig så fall. :)
Vänliga hälsningar.

2013-05-04 @ 00:24:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0