Några nya finheter!

Publicerat: 2013-08-23 Kl: 21:57:15 | I kategori: Barnprylar |





Ikväll har vi haft middagsbesök av Anna och Mika, jättetrevligt som vanligt och det är så kul att Alva och Mika leker så bra ihop. De är verkligen som ler och långhalm på förskolan, hittar man den ena så är den andra inte många meter bort! Ikväll lekte bland annat de en lång med den här finfina hushyllan som jag köpte till Alvas rum i veckan. De är så roliga för de har precis fått börja med något som heter valtavlan på förskolan, jag tror det är så att de får välja rum och aktivitet tex om de ska måla osv. Såklart ställde de upp alla Alvas figurer och My little ponnys på rad över golvet, de stod i kö för att få välja på valtavlan vilket rum i hushyllan de skulle få vara i haha..
 
Tanken är iallafall att jag ska klä några av rutorna i fint papper och sen hitta en plats att hänga den på, men Alva blev överlycklig att hon fått ett hus till sina små figurer och möblerade det genast med de få möbler vi har, typ sånt som egentligen hör till duplo och andra dockor. Hon vet ju inte att hon kommer att få ett riktigt dockskåp med möbler i juklapp, och jag längtar verkligen till att få ge det eftersom jag vet hur glad hon kommer att bli! Hushyllan är av märket Bloomingville och är köpt hos Sveas Design & Vintage

 




Två andra finheter som jag köpt nyligen är dessa två helt underbart söta Sonny angels-figurer! Hur kan man motstå liksom ♥ De finns i massor av olika versioner men jag nöjer mig med dessa två så länge även om jag skulle kunna bli lite beroende och börja samla.. Köpte dessa endast för att jag gillar dem så mycket, men som tur är så gillade Alva dem också och de fick flytta in i huset med diverse andra figurer!



Hoppas att ni alla får en bra helg! 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Elin - Livat på torpet

Vilket fint hus! Och dom där dockorna har jag spanat in jag med. Supersöta, och absolut ett sån där sak som man allt för lätt börjar samla på ;) Men jag tror jag håller mig till Stig Lindberg och retrokoppar nu ;)
Kram

2013-08-25 @ 22:14:37
URL: http://www.elinteg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0