Höstmys!

Publicerat: 2012-09-21 Kl: 20:49:17 | I kategori: Utomhus |




Här syns nya mössan från Geggamoja, Alva har storlek 50/3-5år på denna för er som undrat! Superbra höstmössa när det är kallare eftersom den är fleecefodrad.





I onsdags när vi just kommit hem från jobbet ringde en av Andreas kompisar och undrade om vi ville hänga med dem och grilla vid Nydalasjön, så vi packade ihop lite snabbt och cyklade dit! Nu när hösten kommit så blir det lätt så att man bara stannar inne på kvällarna, men jag hoppas att vi hinner ut några gånger till innan snön kommer för det är verkligen jättemysigt där. Vi bor ju just bredvid sjön och har bara fem minuters cykeltur till närmaste grillplats så egentligen finns det inga ursäkter, bara att jag visst råkar blir lite extra lat när det är mörkt och kallt ute..

Efter en stund kom även Erik, Elin och Sune dit, superkul! Barnen plockade stenar och annat spännande, och vi hann iallafall grilla färdigt innan det började spöregna. Tur det finns små stugor med tak där man kan sitta istället!




Alva och Sune matchade fint i gröna Polarnoutfits! En bra sak med att jag shoppar på rea större storlekar är ju att mycket redan finns hemma. I början av veckan gick jag ner i källaren och plockade upp den här fina gröna skaloverallen från Polarn o pyret som jag köpte för halva priset redan typ förra våren!




Alva hjälpte stolt till att bära ved, och sen älskade hon verkligen att grilla. Det var första gången, men det var nog mer intressant att hålla i själva pinnen än att äta korven sen.. Jag ser att det ser lite farligt nära ut på bilden men det var en låång pinne!



På samma strand som vi badade varje dag i somras. Tiden springer verkligen iväg! Hoppas att ni alla får en fin helg också ♥




Kommentarer
Postat av: Teres

Vad roligt att det är fler som handlar och "hamstrar på lager" till framtiden. Maken tycker att jag är tokig men va sjutton, undrar hur mkt pengar man verkligen spar in på det. MASSOR!

Kram Teres

Svar: Ja jag tycker att det är superbra att hitta fina saker på rea!! Lite fullt blir det ju i garderoberna här hemma men vet man på ett ungefär vilka storlekar man kommer att behöva nästa år så är det ju super! Killarna verkar inte tycka det är lika bra, men de ska vara glada att vi sparar så mycket pengar, då kan vi ju shoppa dubbelt så mycket ;)
Elin

2012-09-21 @ 22:14:01
URL: http://lantligtismultronbacken.blogspot.com
Postat av: saga

hur gick det med hjäratat mitt tävlingen? :)

Svar: Hej! Jag har dragit en vinnare som är kontaktad, och vinnaren presenterades i tävlingsinlägget. Men jag kan skriva ut det i ett nytt inlägg också, jag tänkte inte på att man kanske inte hittar vinnaren lika lätt! Mvh elin
Elin

2012-09-22 @ 08:03:49
Postat av: Josefin -Happy Days-

Det ser fantastiskt mysigt ut, höst! Kram på er och trevlig helg!

2012-09-22 @ 09:24:55
URL: http://myhappydays.se
Postat av: Carolina

Geggamoja har fina mössor! Funderar på en sådan modell till min lilla tjej.. Vill ha något som går ner ordentligt över öronen.

2012-09-23 @ 13:19:52
URL: http://Carolinas.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0