Grattis bloggen och vem är du?!

Publicerat: 2012-09-26 Kl: 21:22:00 | I kategori: Bloggen |


Varning för megalångt inlägg först och främst, men svara gärna på frågorna i slutet även om du inte orkar läsa allt för vet ni vad. Idag har jag bloggat exakt två år! Jag tänkte fira det med en rolig tävling eller liknande men så blev Alva sjuk och då blir såklart allt annat helt oviktigt. Men medan hon sov idag så kollade jag igenom mina allra första inlägg, så himla roligt att se tillbaka. När jag började blogga var Alva åtta månader gammal och sov tre gånger per dag, så jag hade rätt mycket tid att sitta vid datorn märker jag. Minst tre inlägg per dag tyckte jag var lagomt, nu är det snarare tre gånger i veckan. En stor skillnad är att jag då använde bloggen mer som en dagbok om Alvas utveckling även om jag skrev om andra ytligare saker då också, men nu blir det nästan bara ytliga inlägg om barnkläder och inredning och mindre om vad vi gör på dagarna. Både för att jag inte har tid, men även för att Alva börjar bli lite äldre och kanske inte vill att jag ska skriva allt hon gör. Sen så är ju barnrumsinredning faktiskt himla kul och nu vill jag bara att bloggen ska vara mer en mysig inspirationskälla än en vardagsdagbok.

Bloggen tar sjukt mycket tid och jag har skippat mycket annat för att hinna med, men det är även bland det roligaste jag gjort. Det går inte att förklara hur mycket det betyder att få så fina kommentarer och respons som jag faktiskt får. Hade jag inte haft bloggen så hade jag nog inte ens orkat anstränga mig att göra hälften av alla saker jag gjort de senaste åren utan då hade alla kreativa idéer jag fått nog stannat just i idéstadiet istället för att bli verklighet.

Bloggare är verkligen så himla bra på att peppa och pusha varandra, och det största är ju att jag tagit steget att starta mitt eget företag Elina Studio där jag illustrerar grafiska tryck till barnrummet, det har jag bara bloggen och alla läsare att tacka för. Utan alla peppande kommentarer så hade jag inte ens kommit på tanken och det ska bli spännande att se hur långt jag kommit om ytterligare ett år eller två!


Men bara för att det är kul att jämföra så kommer här ett litet kollage med bilder från mina första två veckor som bloggare för två år sedan..




På riktigt så trodde jag att det skulle vara lite mer skillnad, men det finns ju väldigt många likheter haha.. Jag minns inte att jag var såå besatt av barnkläder från början, men det var jag visst. Jag hade precis börjat bli klar med Alvas rum minns jag och var jättenöjd över kuddhörnan som jag tyckte var så fin. Det är den ju fortfarande, men med dubbelt så många kuddar idag! Att Alva har blivit äldre är det svårt att missa, men själv har jag ju också blivit liite äldre och till och med fyllt trettio. Plus. 




Ugglor gillade jag visst redan då, och Alva också! Jag tror att uggleljudet hoho var typ det första djur hon härmade där i början till och med. På torkställningen syns Alvas kläder med fina mönster så min barnklädessmak har visst inte ändrats alls. Ett av favoritplaggen var den fina sparkdräkten hon bär nere till höger, älskar den! Lite roligt att jag tydligen tänkte sy ett lapptäcke av alla tyger på bilden, vart tog det vägen haha? Fast jag brukar faktiskt göra verklighet av mina idéer och tygerna blev ju iallafall till kuddar.



Två år och exakt 199 följare på bloglovin senare (200 följare hade ju varit perfekt, nära där), ett stort tack till alla er som läst bloggen och peppat, stöttat och kommit med nya idéer och respons, utan er hade jag aldrig fortsatt att blogga. Det skulle vara så himla roligt att höra vilka ni är som läser, ni är ju hundratals som kikar in här varje dag!


Så lämna gärna en kommentar och svara på dessa frågor, det är så himla roligt att läsa era svar !



1. Hur hittade du bloggen och hur länge har du läst den?

2. Vad gillar du mest med bloggen, varför läser du?

3. Är det något du vill se mer av?

4. Lite om dig själv, har du kanske någon egen blogg?



Tack på förhand ♥







Kommentarer
Postat av: bitskemma

=)
1. jag har ingen aning om hur länge jag läst här- förmodligen nån gång i början för våra döttrar är nästan lika gamla och det var väl då jag började söka efter andra mammor;) jag tro jag hittade den genom att söka på märket Bright and stripes som Alva modellade för;)
2.jag gillar det glada färgerna, underbara kläder och barn prylar-vi har samma smak;) och givetvis och kika på dina fina barntryck!!
3.Nä, de e nog lagom dos av allt;)
4.Jo, jag har en blogg;) bitskemma.blogspot.com

2012-09-26 @ 21:43:37
URL: http://bitskemma.blogspot.com
Postat av: Stina

Hej!

Jag började att läsa din blogg för snart ett år sedan. Hittade till bloggen när jag googlade efter olika barnrum.

Varför läser jag? för att du har fina bilder och bra inspiration till min dotters rum. Jag får en mys och måbra-känsla när jag läser din blogg. Sedan får jag en litet ha-begär efter dina shopping-inlägg.

Jag är en arbetande förskollärare med en dotter på 15månader. Dottern är hemma med sin pappa och jag jobbar mest. Har en blogg som heter livetmedagnes.devote.se. Jag är inte så aktiv i bloggen sedan jag började jobba men något litet inlägg kommer det då och då. Har även instagram, var jag som frågade var butiken room ligger i sthlm.

2012-09-26 @ 21:57:35
URL: http://livetmedagnes.devote.se
Postat av: Lottiz

Grattis till två år.
1. Jag har precis hittat hit, men kommer inte ihåg hur jag hittade hit om du skrev hos mig eller omjag såg någon kommentar någon annanstans? Så kort tid och jag har redan glömt, haha.

2.
Tycker om dina fina bilder på barnen och allt det fina du gör som tavlorna. mer en såå har jag inte hunnit bekanta mig med.

3.
Kan inte uttala mig än.

4.
Fyrabarnsmamma i sina bästa år som precis börjat satsa på sin blogg, tidigare bloggat i flera år, men bakom bom och lås. Bloggar om min vardag och mitt stora intresse fotografering.

Har just nu en tävling inne hos mig där man kan vinna ett valfritt barnplagg som jag hoppas så många som möjligt vill vara med på. Har du missat den (såg inte att du var med) hittar du den här: http://lottizdays.blogg.se/2012/september/tavling-i-samarbete-med-alsklingsfrose.html

2012-09-26 @ 22:13:22
URL: http://lottizdays.blogg.se
Postat av: Sara - Ensamstående mamma

Vill börja med att gratulera till 2 år med bloggen, man blir som fast i bloggvärlden när man väl har börjat ;P

1. Jag har precis hittat hit, via Bloglovins topplista över Familje-bloggar.

2. Jag gillar den stilrena designen, alla fina foton och hur lätt du skriver (styckeindelningar, inga stavfel vad jag sett hittills, osv), bloggen är lättläst :)

3. Kan inte uttala mig om det eftersom det är första gången jag är här och hälsar på :)

4. Jag bloggar själv också och har gjort det i 5 år faktiskt, hujedanmej vad tiden går ;) Jag är en ensamstående mamma på heltid och har varit det ända sen graviditetens start och nu är min son drygt 4 ½ år. Bloggar om våra dagar, ett brinnande intresse för foto, min viktkamp, osv. Kika gärna in och lämna ett fotspår :)

2012-09-27 @ 00:20:17
URL: http://dolphin.blogg.se
Postat av: Jullan

Grattis! :9
1. Kommer inte riktigt ihåg, via Bloglovin tror jag!
2.Vi har döttrar i samma ålder & vi bor i samma stad! Å sen får man himla mycket inspiration av alla fina bilder.
3.Den är bra som den är.
4. Jo jag har en blogg i liten skala, bloggar mest för min egen skull, men titta gärna förbi: www.wildlake.blogg.se. :)

2012-09-27 @ 08:55:03
URL: http://www.wildlake.blogg.se
Postat av: Cecilia

Grattis till 2 år Elin!

1. Jag har följt din blogg ett bra tag, säkert 1,5 år. Jag tror jag hittade hit genom att googla på ugglekudde eller nåt liknande.

2. Jag gillar dina glada färger, bilderna, shoppingtipsen, inredningen, dina fina tryck och att du skriver om söta Alva. Ja, allt alltså ;)

3. Bra som den är!

4. Jag kan stolt meddela att jag precis i dagarna startat en blogg tillsammans med min syster! Har funderat på det länge men det är först nu jag börjat. Kika gärna in där, inte så många inlägg än men ändå. Jag bor i Stockholm med sambo och en dotter som fyller två i december.

2012-09-27 @ 10:43:40
URL: http://systrarnasvensson.blogspot.se
Postat av: Sofia - mamma till Amanda och Olivia

Grattis till 2 år, hipp hipp hurra!

Jag började läsa din blogg efter att ha hittat Alvas fina rum på Styleroom. Eller också hittade jag din blogg före, men jag gillar hur som helst din inredningsstil och tycker att det är roligt att läsa om Alva och allt annat. Plus att vi tänker lika när det gäller mycket annat också. Det vore roligt om du uppdaterade oftare, men i övrigt tycker jag att allt är toppen med din blogg. Det ska bli spännande att följa ditt företag!

Du läser ju redan min blogg så vi känner ju nästan varandra, haha. Det vore roligt att ses på riktigt någon gång, ni kanske vill komma hem till oss tillsammans med Anna och Mika någon dag? :)

Kram!

2012-09-27 @ 15:06:52
URL: http://sofiaahlehjelm.blogspot.com
Postat av: Josefin -Happy Days-

Jag veeeet precis hur du menar med att man blir lite lat i kommenterandet då man är aktiv på Instagram, jag är precis på pricken densamma. Men nu ska jag lämna en rad efter mig hos dig med, för visst tittar jag fortfarande in! :-)

Grattis till 2 år!! Kan ju passa på o svara på dina frågor med ;-)

1. Hur hittade du bloggen och hur länge har du läst den?
-Kommer inte ihåg hur jag hittade den, kanske hittade du mig först? Jag har hängt med sen början mer eller mindre. :)

2. Vad gillar du mest med bloggen, varför läser du?
-Den gör mig glad och fyller mig med skaparlust och inspiration och så gläds jag så åt dina framsteg med företagandet!! Det tror jag du vet! :)

3. Är det något du vill se mer av?
-Nja, tycker den är fin precis så som den är!

4. Lite om dig själv, har du kanske någon egen blogg?
-Ja vem är jag? ;-) En yr blondin i sina bästa år som befinner sig i en nystart i livet efter att ha byggt hus, flyttat efter 6 mån och skilt sig... Omöjlig optimist som alltid försöker se livet från den ljusa sidan och envis som synden!! Älskar fotografering, det är mitt gift och min passion i livet. Sen tycker jag det är förbaskat kul att blogga och skriva med, därav mina blogg Happy Days, min kreativa utloppspunkt i livet. Ska inte glömma bort o nämna mina skatter med, två busfrön som berikar mitt liv med oerhörd kärlek i mammahjärtat!!

Det var lite om mig ;-)

Kraaaam!!!

2012-09-27 @ 20:13:03
URL: http://myhappydays.se
Postat av: Josefin -Happy Days-

Herregu, inser nu att det låter som jag skrivit en kontaktannons när jag beskriver mig!! HAHA!!! ;-P

2012-09-27 @ 20:19:38
URL: http://myhappydays.se
Postat av: Linnéa

Jag har nog läst din blogg i ca 1 år och hittade den när jag googlade på inspiration av barnrum, såg någon fin bild och klickade in på din blogg =)

Jag gillar inredning och tycker om din stil

Bloggen är bra som den är!

Just nu är jag mammaledig med min 8 månaders prins, jag är 25 år gammal.. Tyvärr har jag ingen egen blogg!

Ha det så bra

2012-09-27 @ 22:10:08
Postat av: AnnaMalin

Ett stort grattis till bloggen och till dig Elin!! :-)

Jag minns faktiskt inte hur jag hittade till din blogg, minns bara att jag läst länge och att din blogg är en av de jag besöker så ofta jag kan spana runt i bloggvärlden :-) En favorit!! Men tror jag fann dig via länk på en annan blogg.

Jag blir GLAD när jag kommer in här, så mycket inspiration det finns att hämta hos dig! Och du verkar vara en otroligt fin och jordnära tjej, gillar att läsa det du skriver.

Nej, jag gillar den precis som den är :-)

Du är inne och kikar ibland vet jag, så mig har du nog lite kläm på ;-)

Massa kramar till dig Elin!

2012-09-27 @ 22:32:30
URL: http://annamalinsrum.blogg.se
Postat av: Kikki

Grattis på 2-årsdan! :)

1. Hur hittade du bloggen och hur länge har du läst den?
- Hittade den via Styleroom för väldigt längesen, över 1 år sen.

2. Vad gillar du mest med bloggen, varför läser du?
- Vi delar samma passion för ugglor och pyssel och sen skriver Du bra och om intressanta saker, och lägger alltid ut fina bilder.

3. Är det något du vill se mer av?
- Jag är nöjd som det är för tillfället, det är bra att Du inte bloggar så ofta för då hinner jag läsa alla inlägg som kommer :)

4. Lite om dig själv, har du kanske någon egen blogg?
- En hälsingetjej på snart 28 med flickor födda 2008 och 2010, Du har ju varit inne hos mig förut men vet inte hur mycket Du känner till om mig ;)

Kram

2012-09-28 @ 00:26:59
URL: http://minbubba.blogspot.com
Postat av: Anna - Mamman som gått ner 38kg!

Jag hittade precis din blogg så jag kan inte svara på fråga 2 & 3.

Men fråga 4: Jag är en tjej på 27år som har två barn.
Kämpat med vikten hela mitt liv med 2010 vände det. Nu har jag gått ner 30-40 kg (svårt att veta exakt för den enda vikten jag har är när jag var Höggravid)

2012-09-28 @ 07:37:41
URL: http://tokmamma.wordpress.com
Postat av: Fröken Pyssel

Vad roligt! Då har du ju din grej liksom. Om man går tillbaks och tittar på gamla foton på min blogg så är det KATASTROF. så sjukt dåliga foton, men samma pyssel-glädje :-)

2012-09-28 @ 19:22:06
URL: http://www.pastill.nu
Postat av: Maria

Hej

1. Jag kommer faktiskt inte ihåg hur jag hittade till din blogg, men jag har väl läst den nästan ett år nu.

2. Jag gillar blandningen av kläder, inredning & familjeliv.

3. Tycker det är bra som det är!

4. Är 32 år, gift 2-barns mamma i Stockholm. Har läst bloggar i flera år. Läser både kända och "vanliga" bloggar. Gillar all den inspiration som det ger! Har ingen blogg men fäljer dig även på Instagram :-)

Svar: Hej! Tack för ditt svar, jättekul att läsa vad du gillar med bloggen! Kram Elin
Elin

2012-09-28 @ 21:16:16
Postat av: ♥ Tirja ♥

1. Hur hittade du bloggen och hur länge har du läst den?
- Oj jag kommer inte ihåg, men ett bra tag. Men jag misstänker att jag bara råkade snubbla in här och vart kvar :)

2. Vad gillar du mest med bloggen, varför läser du?
Alla UGGLOR! ;) Jag gillar hela bloggen bara, läser för att det alltid är något roligt, fint eller inspirerade att läsa om!

3. Är det något du vill se mer av?
Tycker nog det är bra som det är, mycket blandat!

4. Lite om dig själv, har du kanske någon egen blogg?

Är en 26 årig två barnsmor som håller till i Jämtland, med sambo och tidigare nämnda barn. Föräldraledig med minsta. Älskar att läsa bloggar och bloggar själv men inte så mycket just nu när minsta barnet inte ens är 3 månader än :)

2012-09-28 @ 22:18:31
URL: http://tirja.blogg.se/
Postat av: Nenne

Hej!!

Har precis hittat din blogg. Jag undrar var du köpt dressen som din lilla tjej har på bilden när hon ligger på mage =) Eller vart du köper dina tyger??

Älskar också Ugglor och har själv en lite tjej som heter Alva =).

Svar: Hej! Vad kul att du hittat till bloggen precis :) Den fina dressen köpte jag till Alva på Lindex, men den är nog närmare två år gammal. Superfin verkligen, kanske att den finns på tradera! mvh Elin
Elin

2012-09-28 @ 22:37:28
URL: http://nennelies.blogg.se
Postat av: Linda

Grattis till 2 års bloggande! Det är nästan beroendeframkallande att blogga! Haha. Jag har läst din blogg i drygt 1 år skulle jag tro. Jag minns inte om jag hittade hit via styleroom eller google sök men det var iallafall när jag sökte efter inspiration till min sons rum :) jag gillar din blogg av många orsaker men de som slår högst är inredning, söta Alva , ditt sätt att skriva och dina underbara tavlor som jag önskat mig i julklapp till barnen iår haha. Jag tycker din blogg är perfekt som den är! :) så fortsätt som du gör. Vem är jag då? Jag är en tjej på 24 år som bor i lilla staden Vänersborg tillsammans med min man , min son(född 2010) , ett helt gäng med katter och nu väntar vi även på att lillasyster ska anlända(bf 24 nov -3 dec) :) bloggar gör jag men mest för egen del och har ingen speciell inriktning på bloggen utan bloggar om allt mellan himmel och jord :) ha en underbar helg!

2012-09-30 @ 08:21:49
URL: http://Http://melly.blogg.se
Postat av: Sandra - mamma till Molly

Grattis till bloggen! :D


1. Hur hittade du bloggen och hur länge har du läst den?
- Jag hittade hit genom Styleroom om jag inte minns helt fel. Letade lite inspiration till dotterns rum och kom in på Alvas rum och så vidare till bloggen och har varit fast sedan dess!

2. Vad gillar du mest med bloggen, varför läser du?
- Jag älskar att få tips och inspiration. Du inspirerar! Älskar att även du älskar barnkläder och att våra barn nästan är jämnåriga. Är så skönt att jag vet att jag inte är ensam om att ha en full garderob nu med barnkläder ;)

3. Är det något du vill se mer av?
- Jag tycker det är perfekt som det är nu. En blandning av din hobby, Alva, Pyssel och Indredning. Är nöjd så! :)

4. Lite om dig själv, har du kanske någon egen blogg?
- Jag bloggar på http://surrovich.blogg.se Började blogga för 6,5 år sedan när jag fortfarande gick i gymnasiet. När dottern föddes så blev bloggen en ren mammablogg och handlar mycket om dottern och shopping ;) Utöver bloggen älskar jag att se på ishockey, inredning och naturen :)

Kul att du klistrade in lite bilder från arkivet :D

2012-10-04 @ 08:26:43
URL: http://surrovich.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0