Min nya inspirationsvägg!

Publicerat: 2012-11-01 Kl: 20:58:50 | I kategori: Hemma hos oss |







Så här ser det nu ut när man kikar in i vårt datarum, jag har gått bananas med washitejpen därinne och gjort en inspirationsvägg med diverse tryck som jag tycker är fina. Det här är ju någonting som man antingen älskar eller hatar tror jag, själv älskar jag det men jag kan tänka mig att många tycker att det är jättefult. Jag tror dock att jag är den enda i vårt hushåll som älskar det haha, tur att det bara är jag som använder datorn där inne!





Blandade tryck från bland annat Mini empire, Lisa Bengtsson och Fine little day. Några av de andra är köpt från Signerat och Nordicdesigncollevtive, där finns många duktiga formgivare som säljer sina tryck till bra priser.


 
 
 

Det som är bra med washitejp är att man enkelt kan flytta runt och ta ner dem som man vill, och ombytlig som jag är så har jag nog redan flyttat några sen bilderna togs för någon vecka sen, men jag har inte riktigt bestämt mig för vilka som ska vara i datarummet respektive vardagsrummet och sovrummet. Men vissa av dessa är klockrena här i datarummet, jag menar hur kan man inte bli insprirerad av citat som "It´s never to late to find out who you want to be" eller få ett leende på läpparna av att bara titta på det söta päronet från Fine little day.


Ja vi får ju se hur länge dessa får sitta uppe, jag tröttnar rätt fort på saker här hemma men jag har verkligen bara köpt såna tryck som jag gillar extra mycket och kombinationen av alla känns som en bra kombination och inspiration när jag sitter och jobbar där inne!






Kommentarer
Postat av: Mandy & River - I väntan på liten nr2.

Vart får man tag på sån tejp? :)

2012-11-01 @ 22:59:09
URL: http://mandyyss.blogg.se/
Postat av: Kattis

Mina satt inte uppe så länge. Skiten, nä förlåt, tejpen släpper ju. Visst vill man byta plats och sätta om nytt väldigt ofta så går det ju, nästan av sig själv till och med. :)

2012-11-01 @ 23:07:25
URL: http://www.minafinaste.blogg.se
Postat av: Tina

Jag måste oxå fråga om tejpen. Köpte på Panduro men det sitter ju inte uppe! Finns det olika kvalitéer på tejpen? Eller beror det på att det jag satte upp är för tungt? Eller är det underlaget? Målat/tapet? Hade varit kanon hos oss nämligen då vi mest har betongväggar :(

Svar: Det är nog samma kvalitet på alla skulle jag tro! Jag satte upp dem med små tejpbitar först för att jag skulle kunna flytta runt dem, men efter ett dygn hade hälften rastat ner på golvet ;) Nu har jag lite större tejpbitar och då sitter alla utom typ två som jag bytt tejp på. Tror säkert det beror lite på hur stor poster man har också, och ifall den varit rullad för då vill den sitta sämre märkte jag! Vi har tapet här hemma så jag vet inte om den sitter sämre på målat!
Elin

2012-11-02 @ 13:25:08
Postat av: kiwiberries

verkligen inspirernade och vilken fin idé att ha det så =)

Svar: Tack! Ja det kändes himla bra nu när det är klart, man blir lite extra inspirerad nu när man sitter där inne :)
Elin

2012-11-02 @ 21:31:31
URL: http://kiwiberries.blogg.se
Postat av: Tina

Tack för svaret :) Ha de gott!

2012-11-04 @ 23:04:10
Postat av: AnnaMalin

Såå snyggt! Du har helt klart inspirerat mig till att ev skaffa lite tejp och göra något kul i sovrummet samt Livans rum :-)

Kram!

2012-11-05 @ 13:06:36
URL: http://annamalinform.blogg.se/
Postat av: ellenojag

Gud så snyggt det blev!!

2012-11-05 @ 15:31:20
URL: http://ellenojag.blogspot.com
Postat av: hos familjen vanlig

Gillar verkligen!! Kul att du fick det att sitta uppe, jag testade på en mängd foton här hemma men det blev varken bra (trillade ner) eller snyggt! Så jag körde ramar istället...
kram j.

Svar: Tack Jessica! Ja det var lite svårt här också faktiskt att få dem att sitta från början, men jag tog lite större tejpbitar och så är det flesta bilderna ganska små! Men ramar är ju lika snyggt :)
Elin

2012-11-07 @ 21:10:30
URL: http://sturegatan3.bloggplatsen.se
Postat av: Maria W

Hej!

Gud va snyggt! Blev väldigt sugen på att göra nåt liknande när vår pysselhörna / arbetsyta blir klar.

Den fina haren, var ifrån kommer den?

Ha de gott!
/Maria

Svar: Tack! Ja jag rekommenderar verkligen att sätta upp något liknande just i arbetshörnan, man får sån extra pepp när man sitter och jobbar :) Den superfina haren har jag köpt från nordicdesigncollective.se, formgivaren heter sofie rolfsdotter och är jätteduktig, jag tror jag köpt minst fyra stycken tryck av henne hittills :)
Elin

2012-11-08 @ 16:04:23
Postat av: Maria W

Tack snälla för ditt svar!

2012-11-08 @ 20:58:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0