Farsdagsfirande.

Publicerat: 2012-11-11 Kl: 20:49:12 | I kategori: Högtider (Jul, Nyår, Påsk, födelsedagar) |





Idag har vi firat farsdag från morgon till kväll bokstavligt talat. Jag och Alva gav Andreas en lång sovmorgon imorse medans vi klev upp och bakade kladdkakemuffins och serverade frukost på sängen. Jag tog den enklaste vägen och struntade i fin frosting och sånt, det fick bli kladdkakemuffins med spraygrädde. Det är tillräckligt med jobb för att baka med Alva ändå, när vi var klara hade hon till och med chokladsmet mellan tårna..

Sen blev det tårta hos Andreas pappa och mamma på eftermiddagen, och tacomiddag hemma hos min pappa och mamma lite senare. Och lite mer tårta såklart. Ja vi har nog inte direkt gått ner i vikt den här helgen men det är ju inte varje dag det är farsdag. Vi kom precis innanför dörren och hann natta Alva som somnade efter en minut i perfekt timing till Solsidan!




En give me five mellan Alva och pappa, en rätt vanlig syn här hemma. Sen var jag ju bara tvungen att pyssla ihop något eget, det blev extremt enkla och inte så snygga pappapinnar att sätta i muffinsen.




Alva sitter och ritar den obligatoriska teckningen som hon ska ge till pappa. Det är så roligt nu när man ser vad hon ritar och hon har så roliga idéer! Det har blivit många rutchkanor den senaste veckan men till pappa ritade hon ett gäng läskiga långa ormar, samt att hon ritade av Andreas med lugg och svart hår. Mycket fin.







Kommentarer
Postat av: Malin

Åh, kladdkakemuffins lät gott! Undra hur Alva beter sig för att lyckas få smet mellan tårna???

Svar: Ja det var det verkligen :) Hehe ja jag undrade också, men hon åt såklart massor av smet som droppade lite här och var! Såg du mitt mail som jag skickade förra veckan förresten? Vet inte om det hamnade rätt :)
Elin

2012-11-12 @ 09:05:35
URL: http://www.designofluna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0