Lite vårkänslor och vårkläder!

Publicerat: 2012-03-15 Kl: 20:19:00 | I kategori: Utomhus |





Morfar har byggt en trappa till Alva som sen blev en rutchkana, och hon ville aldrig gå in igen..



Våren måste nog vara det ämne som det skrivs mest om i bloggvärlden just nu, men det är ju bara så härligt när solen skiner! Fast det känns helt overkligt när jag läser om er i södra Sverige som verkar ha typ femton grader och sommarjackeväder, här är det då vinter fortfarande känns det som. Så här såg det ut i förrgår hemma hos mina föräldrar, bara typ två meter kvar av snön innan gräset kommer fram haha, inte så vårigt kanske men vi kallar det vår iallafall, idag har det regnat så förhoppningsvis smälter det snabbt nu!

Dags att tänka på vårkläder, och jag hade nog bestämt mig för skaljacka och byxor från Polarn o pyret eftersom vi var så nöjda med dem i höstas. Jag har nästan bara köpt begagnade ytterplagg därifrån eftersom jag tycker de är så dyra, men då har det även varit några plagg som visar sig ha några skavanker som trasig dragkedja och mer slitna än vad som syntes på bilden, så det är ju alltid en chansning att köpa begagnat. Därför blir det nya den här säsongen, Alva älskar att plaska och ligga på knä och samla små stenar och sånt så de lär ju verkligen användas.

Men efter en sväng på stan kom jag hem med skalbyxor från Polarn och en skaljacka från Kappahl, har aldrig testat deras ytterkläder förut men de verkade ganska små tyvärr, storlek 98 blev för litet för Alva så jag hoppas det finns en storlek större. Skalbyxorna däremot var nog för stora, så kan det gå när inte huvudpersonen är med i affären och provar. Tur jag hittade en tröja till mig själv också, så att någonting passade menar jag!


Men tipsa gärna om bra ytterplagg till våren om ni har testat olika märken eller så!




Härligt med lite sol äntligen!



Sen måste jag bara säga att jag blir så glad att se att så många kikar in här trots att jag är lite dålig på att blogga just nu, en kram till alla er ♥



Kommentarer
Postat av: Dessi at [Home and desire]

Haha, så kul! Tänkte precis fråga dig om råd, du som vet! Vi har köpt vindfleece från PO.P och jag tror vi kommer satsa på deras ytterplagg också. Har 20% vid köp av tre plagg så jag tror jag ska shoppa i morgon! :)

2012-03-15 @ 21:04:14
URL: http://www.homeanddesire.blogspot.com
Postat av: Peka

Jag velar mellan Kaxs (från Kappahl, är det sån jacka du köpt?) och Reima..

Kanske lite av varje ;)

Köpte PoP (skaloverall) för första gången i våras men den läckte ju i både dragkedja och tyg :(

Så jag känner mig inte så sugen på PoP mer..



Reima har vi bara haft på vintern, men de ska ha suveräna skalplagg också :)

Tror de ska hålla för mer vatten än Pop, men Pop är mer slitstarka..

2012-03-15 @ 21:47:17
URL: http://pekasrosa.blogg.se/
Postat av: Tess

Åhléns har superbra skalbyxor, har två barn som har använt samma byxor å de är som nya. Jag kör alltid på svarta byxor å en färgglad jacka till. Jackor har jag provat lite olika, HellyHansen, Didriksson, Everest och alla har varit bra.



Lycka till i kläddjungeln :)

2012-03-15 @ 22:26:26
Postat av: Linda

Jag tycker det är så svårt med vårkläder. Det är första säsongen som Lilly liksom leker ute ordentligt och är på förskolan och så, hon blev ju 1,5 i januari. Har velat länge med kläder... men i förrgår kom jag hem med en stor kasse från Pop. Blev så trött på att vela så vi sade att vi åker dit och köper vad hon behvöer. Många säger ju att de har bra skalkläder och galon osv. Och med en 20%-kupong känns det lite bättre att handla där. Hoppas ni får tag i jackan i större storlek. Vore kul att höra om ni är nöjda med den sen. För övrigt tycker jag det är så svårt med storlekar, när vi handlade nu köpte vi allt från 80-92 till Lilly. Varför finns det liksom ingen standard, blir smått galen :)

Kram Linda

2012-03-15 @ 23:41:11
URL: http://alltochelleringet.blogspot.com
Postat av: Emmas mamma

Jag kan tipsa om kappahls KaX Skaljacka o byxor, dom är vindtäta, andas och vattenavvisande. Och bra reflex! 700kr för byxa o jacka. Och då behöver man inte köpa galonkläder.

2012-03-16 @ 02:39:57
Postat av: Ida

Vi har haft Isbjörn of Sweden, de är inte billiga. Snarare snordyra. Men så bra, man behöver inga galonisar överhuvudtaget! Så rejäla så man kan använda dom medan det fortfarande inte är sådär supervarmt ute, med fleecekläder under.

2012-03-16 @ 06:09:14
URL: http://johannesgatan.blogg.se/
Postat av: frida

Oj va knasigt de va å se snö hos er hihi :) Här har den vart borta länge å vi har haft närmare 20 grader i solen de närmaste dagarna :)



Jag gillar kappahls skal kläder. Min ett åring har fått en skaloverall där ifrån som vi e super nöjda me.

Har även vart å ryckt lite i både jacka å skalbyxor där, får se va som blir handlat å inte :)

2012-03-24 @ 23:13:39
URL: http://fritte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0