Några fynd från Småfolk..

Publicerat: 2012-06-03 Kl: 11:09:00 | I kategori: Shoppat till Alva |





Sen jag rensade ur Alvas garderob på alla tröjor från Småfolk som blivit för små så jobbar jag hårt på att fylla upp den igen haha.. Förutom att de är så himla fina så sitter de så bra på Alva i modellen också, lagom smala och långa så därför har jag hållit utkik på tradera. Jag har faktiskt hållit mig nästan hela vintern och våren och inte köpt så jättemycket barnkläder alls, men nu under april då vi var hemma och sjuka i princip en månad så blev jag lite fast i traderaträsket igen och budade hem några plagg för att muntra upp mig själv. Jag betalade nog runt 50-70 kr per plagg om jag minns rätt så det var inga dyra summor heller.

För er som undrar om storleken så har Alva några tröjor i 86/92 som hon fortfarande kan ha, men de flesta har jag rensat bort. Dessa ovan är i storlek 92/98 vilket jag tycker är superbra då de flesta märken hoppar direkt till storlek 98/104, men Småfolk finns i alla tre storlekarna. Hur som helst så kommer dessa att passa i minst ett år till skulle jag tro så de är inte små i storlekarna.




Nu ser alla plagg lite knövliga ut eftersom de är nytvättade, men de är finare i verkligheten!


Hoppas att ni alla får en fin söndag! Här vaknade vi med en febrig liten tjej här hemma så vi blir nog bara inne och myser. Lika bra det när man tittar ut, vart försvann sommaren?




Kommentarer
Postat av: En pojkmammas vardag - Livet på torpet

Kanon att strl 92/98 finns !! För att hoppa upp ett stag till blir ju så himla stort ...

Kram

2012-06-03 @ 12:59:49
URL: http://www.elinteg.se
Postat av: Trivsamma förändringar

Jättefina plagg! Jag älskar Småfolks kläder, så bra kvalité, blir aldrig nopprigt eller tappar färg! De har passat bra till Ebba också men nu har jag fått plocka bort det mesta i storlek 62/68. Har inte bestämt mig än om jag ska sälja den eller spara...



Hoppas ni haft en fin helg!

2012-06-03 @ 13:37:39
URL: http://Trivsammaforandringar.blogspot.com
Postat av: hos Familjen vanlig

Så lätt att fastna i Traderaträsket... men om man bara shoppar billigt är det ju inte så farligt... tröjan med lejonen har jag till Vide oxå :)

kram j.

2012-06-03 @ 21:59:55
URL: http://sturegatan3.bloggplatsen.se
Postat av: Maria

Lejon och ugglor, man blir alldeles salig! :)

2012-06-04 @ 09:04:52
URL: http://rymdsylt.blogspot.com
Postat av: emma, mamma till julia (foto)

kul med lite nytt, jättefina kläder :) hoppas allt är bra med er och att ni haft en bra helg! kramis

2012-06-04 @ 10:54:07
URL: http://emmzien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0